به گزارش ایرنا محسن صادقیان، چهارشنبه در آیین افتتاح یک واحد غذاخوری که با مشارکت این صندوق در بردسکن اجرا شده است، افزود: بردسکن با پرداخت این میزان تسهیلات وام ازدواج، رتبه دوم استان را در این شاخص از آن خود کرده است.
وی این صندوق را یکی از بازوان توانمند دولت برای حمایت از کسب و کارهای خرد جوانان خواند و گفت:
در سه سال گذشته بیش از 26 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در بردسکن پرداخت شده که برای اولین بار در طول فعالیت صندوق، پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت بیش از حوزه های خدمات و کشاورزی بوده است.
فرماندار بردسکن نیز با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: همه دستگاه ها موظف به فعالیت در این حوزه هستند و دولت یازدهم نیز برای تحقق خواست رهبری بسیار حریص است.
برات علی نیا اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی را مهم توصیف کرد و گفت: با فعال شدن معادن طلا و مس در منطقه، این شهرستان به یکی از قطب های تولید طلا و مس در کشور و استان تبدیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: بهار امسال دومین معدن طلای استان خراسان رضوی در منطقه بیجورد بردسکن به بهره برداری خواهد رسید که با سرمایه گذاری و اکتشافات صورت گرفته، این معدن ظرفیت آن را دارد تا اشتغال زایی بالایی برای منطقه ایجاد کند.
علی نیا اظهار کرد: بر اساس مطالعات و اکتشافات انجام شده می توان سالانه از معدن طلای سه بندون بیجورد در منطقه کوهپایه ای این شهرستان بیش از 200 کیلوگرم طلا استخراج کرد.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی مصمم است که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال؛ همراه با دولت در تحقق این مهم بیش از پیش گام بردارد.
بهروز بنیادی؛ از آمادگی چند سرمایه گذار داخلی برای فعالیت در حوزه های مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه با فعال شدن معادن شهرستان گام های خوبی برای توسعه منطقه برداشته شده که امید است در سال جاری با استخراج از این معادن شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم.
این واحد غذاخوری با چهار میلیارد ریال در زیربنای 300 متر مربع و در 2 طبقه ساخته شده که ظرفیت پذیرایی از 200 نفر را دارد و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 15 نفر فراهم شده است.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.