محمد رحیم نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد سابقه داشته بطوریکه پس از پایان مهلت تبلیغات، لیست یا لیست هایی در دعای کمیل، حرم مطهر رضوی، مساجد، مدارس و دانشگاهها تحت عناوین مختلف منتشر و توزیع می شد که این کار خلاف است.
وی اظهار کرد: 10درصد ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد را که معادل 276 نفر هستند زنان تشکیل می دهند این در حالی است که در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد 205 نفر و معادل هشت درصد داوطلبان عضویت در شوراها را زنان تشکیل می دادند که این آمار از تحرک بیشتر بانوان در دوره اخیر حکایت دارد.
وی گفت: براساس آمارها کاهش اقبال به ثبت نام برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی مربوط به مردان بوده است.
نوروزیان افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مشهد تعداد افراد ثبت نام شونده کمتر از 30 سال 252 نفر است که حدود 9 درصد ثبت نام شوندگان شهرستان مشهد را شامل می شود در حالی که این رقم در دوره چهارم 300 نفر و حدود 11 درصد ثبت نام شوندگان بود.
وی اظهار کرد: در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان مشهد بیشترین تعداد ثبت نام شوندگان در سنین 30 تا 35 سال قرار گرفته اند که حدود 19.5 درصد ثبت نام شوندگان را تشکیل می دهند در حالی که در دوره قبل، بیشترین تعداد ثبت نام شوندگان در سنین 36 تا 40 سال قرار داشتند که 19 درصد ثبت نام شوندگان را شامل می شدند.
فرماندار مشهد گفت: تعداد داوطلبان دارای تحصیلات کمتر از دیپلم در شوراهای شهر و روستای شهرستان مشهد در دوره چهارم هزار و 338 نفر و حدود 51 درصد ثبت نام شوندگان بود اما در دوره پنجم تعداد ثبت نام شوندگان دارای تحصیلات کمتر از دیپلم هزار و 212 نفر و معادل 42 درصد ثبت نام شوندگان است.
وی افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد تعداد داوطلبان دارای مدرک دیپلم ، 394 نفر و حدود 14 درصد ثبت نام شوندگان هستند.
وی اظهار کرد: تعداد افرادی که در دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد با مدرک کارشناسی ثبت نام کردند 604 نفر و معادل 23 درصد ثبت نام شوندگان بودند اما در این دوره 684 نفر با مدرک کارشناسی ثبت نام کردند که 24 درصد تعداد ثبت نام شوندگان در شهرستان مشهد را تشکیل می دهند.
نوروزیان گفت: افرادی که در دوره قبل با مدرک کارشناسی ارشد برای انتخابات شوراهای شهرستان مشهد شرکت کردند 193نفر و حدود هفت درصد ثبت نام شوندگان بودند اما در این دوره تعداد این افراد به 393 نفر افزایش یافته است که حدود 14 درصد ثبت نام شوندگان را شامل می شوند.
وی افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد در دوره قبل که مدرک دکترا داشتند 54 نفر بودند که در این دوره تعداد آنها به 46 نفر رسید و در هر 2 دوره حدود 2 درصد بوده اند.
وی اظهار کرد: دارندگان مدارک حوزوی در دوره قبل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مشهد یک درصد تعداد ثبت نام شوندگان بودند که در دوره پنجم به حدود 2 درصد افزایش یافته است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.