افشین تحفه گر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی و مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در عرصه تئاتر از قدمت و پیشینه ارزنده و قابل اعتنا برخوردار است و مهد هنرمندان و نام آوران بزرگ است.
وی اظهار کرد: تئاتر در خراسان رضوی طی چند سال گذشته سیر صعودی داشته و از رشد کمی و کیفی مناسب برخوردار بوده است.
وی گفت: تئاتر خراسان رضوی در سال گذشته موفقیت های بسیار به دست آورد و در عرصه های مختلف حضور درخشان داشت.
تحفه گر با بیان اینکه در سال جاری تولیدات تئاتر این استان طبق برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش می یابد، افزود: حمایت از حوزه های مختلف تئاتر از جمله دفاع مقدس، نمایش های خیابانی و آئینی و راه اندازی کانون های مختلف از جمله رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است.
وی برگزاری دوره های آموزشی تئاتر را ضروری دانست و اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت نمایش ها کلاس های آموزشی تئاتر به صورت ویژه در شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود.
وی گفت: امسال همچنین تئاتر استان به صورت قدرتمند در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره تئاتر فجر شرکت خواهد کرد.
معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همکاری مناسبی با مجموعه شهرداری مشهد در زمینه استقبال از مسافران نوروزی و اجرای برنامه های فرهنگی وجود دارد و به شکل مناسبی از مسافران و زائران نوروزی پذیرایی شده و برنامه های فرهنگی و هنری مناسب برای آنان اجرا شده است.
27 مارس (هفتم فروردین) از سال 1961 میلادی به ابتکار موسسه بین المللی تئاتر در پاریس به عنوان روز جهانی تئاتر نامگذاری شده است.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.