داوود نورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که طبیعت ایران از همه سو مورد تهدید قرار گرفته، تنها سهم ما از مالکیت گزینی مواهب طبیعی تصویربرداری از این مناظر زیبا برای ثبت خاطرات است.
وی با بیان اینکه طبیعت سر سبز و محیط زیست سالم میراث گذشتگان برای ماست اظهار کرد: ما نیز وظیفه داریم این سرمایه ملی را حفظ کرده و آن را به آیندگان تحویل دهیم.
وی گفت: این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با آموزش و فرهنگ سازی بین اقشار مختلف جامعه که امسال برنامه های خوبی به همت آموزش و پرورش و دیگر ارگانها از جمله سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در قالب پویش خبری 'نه به ریختن زباله' اجرا شده است.
نورمحمدی افزود: تربت حیدریه از نظر آگاهی های دانش آموزان و دیگر اقشار در زمینه پاکسازی عرصه های طبیعی، حاشیه جاده ها و خیابان های شهر در سطح مطلوبی قرار دارد.
این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و مناطق طبیعی مختلف مانند ارتفاعات ملکوه، منطقه شکار ممنوع ژرف، آبشار و منطقه رود معجن، رودخانه صنوبر، حصار و کامه و گونه های مختلف از قبیل پلنگ، قوچ، میش، گرگ، کفتار، گراز، کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری است.
تربت حیدریه 385 هزار هکتار گستره زیست محیطی دارد که 22 هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان شامل منطقه شکار ممنوع ژرف و بزمای است.
منطقه ژرف با گستره 58 هزار هکتار در محدوده شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد و حدود 22 درصد از وسعت این منطقه در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
6121 / 6053 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.