حسین شرافتی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر اقدامی که باعث کاهش تولید زباله و صیانت از محیط زیست و عرصه های طبیعی کشور شود، اقدام ارزشمند است که باید مورد حمایت همگانی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: نقش آموزش همگانی در زمینه فرهنگ سازی حفاظت از عرصه های زیست محیطی انکار ناپذیر است از این رو این اقدام فرهنگی و اجتماعی گام موثر در حفاظت از عرصه های طبیعی کشور می باشد که باید در طول سال مورد توجه باشد.
وی به نقش رسانه ها و دستگاه های متولی در این راستا اشاره کرد و گفت: رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی و تمام افرادی که دغدغه داشتن زندگی پاکیزه تر را دارند باید در این زمینه احساس تکلیف کنند و به ترویج این آموزه معنوی بپردازند.
شرافتی راد با بیان اینکه اصلی ترین ابزار توسعه فرهنگ زیست محیطی، شناخت و تعامل با محیط است افزود: ایجاد توانمندی و تغییر رفتار یکی از راه های رسیدن به این فرهنگ می باشد که در این باره آموزش نقش بسزایی دارد.
وی اظهار کرد: جلب مشارکت مردم برای حفاظت از طبیعت بسیار مهم است و دولت در این زمینه رویکرد بسیار خوبی دارد و اگر آحاد جامعه نسبت به حفاظت از محیط زیست و طبیعت احساس مسئولیت داشته باشند، برنامه ها و اقدامات موثرتری در این باره انجام خواهد شد.
شهرستان 117هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.