علیرضا رشیدیان روز جمعه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در مشهد افزود: طی سالهای گذشته همواره اشتغال در این استان بین یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 800 هزار نفر بود اما در سال 1395 به مرز دو میلیون نفر نزدیک شد.
وی ادامه داد: در این چارچوب همه بخشهای صنعت ،کشاورزی و خدمات اقدامات بسیار چشمگیری داشتند چنانکه پارسال 120 هزار اشتغال جدید به ظرفیت خراسان رضوی افزوده شد و در نتیجه آن آمار اشتغال افزایش یافت.
استاندار خراسان رضوی گفت: طرحهای دولت در این حوزه از جمله تسهیلات رونق تولید، تکاپو و راه اندازی شرکتهای دانش بنیان بسیار موثر بوده است.
وی افزود: خراسان رضوی دارای ظرفیتهای گسترده ای در بخش های مختلف از جمله گردشگری، خدمات، صنعت و کشاورزی است چنانکه فقط در بخش گردشگری 20 درصد از هزار و 657 پروژه واحدهای اقامتی که در کشور در دست ساخت است مربوط به این استان می باشد.
رشیدیان ادامه داد: هم اکنون نیز 51 درصد واحدهای اقامتی موجود کشور مربوط خراسان رضوی است. 330 پروژه اقامتی در حال ساخت است که 22 مورد از آنها هتلهای 4 و 5 ستاره هستند و خراسان رضوی رتبه نخست سرمایه گذاری این حوزه را در کشور دارد.
وی گفت: 75 درصد از این سرمایه گذاریها توسط بخش خصوصی توانمند خراسان انجام شده است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه ظرفیتهای حوزه صنعت و معدن استان را نیز با شش هزار واحد صنعتی که 95 درصد آن بخش خصوصی است قابل توجه توصیف و بیان کرد: وجود 44 نوع ماده معدنی نیز ظرفیت بی بدیلی برای استان ایجاد کرده است.
وی افزود: کشاورزی هم خود ظرفیت قابل توجهی است که در بسیاری از محصولات چون زعفران، زرشک، انگور و غیره خراسان رضوی دارای جایگاه ویژه ای می باشد و در کنار رفع نیازهای داخلی و خودکفایی ظرفیتهای ارزشمندی برای صادرات دارد.
رشیدیان توان خراسان رضوی را در حوزه شرکتهای دانش بنیان و فناور، ظرفیت ترانزیت و مرزی بودن استان از دیگر قابلیتهای ذکر و بیان کرد: هم اکنون خراسان رضوی دارای 80 مقصد صادراتی است. بعد از برجام هم شرایط خوبی در حوزه صادرات و نیز ورود فناوری جدید برای ارتقا تولید و بهره وری در استان فراهم شده است.
وی ادامه داد: طی سه سال اخیر خراسان رضوی در حوزه عمرانی هم تبدیل به یک کارگاه توسعه عمرانی شده و در بخش تسهیلات رونق تولید که جزو مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور بود عملکرد استان با کمک تسهیلات بخش بانکی بسیار مطلوب بوده است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.