اینک در آستانه این دیدار، حال و هوای مشهدالرضا (ع) و صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی به گونه ای دیگر است.
جمعیت مشتاق از ساعت ها قبل در طول خیابان ها و مسیرهای منتهی به حرم رضوی که برای تسهیل تردد مردم، دارای محدودیت ترافیکی است به سمت بارگاه رضوی به حرکت درآمده و از حدود سه، چهار ساعت قبل از آغاز مراسم، صحن جامع رضوی و صحن و سراهای این آستان مقدس مملو از جمعیت شده است.
با توجه به حضور انبوه جمعیت، زائران و مجاوران در صفوف طولانی و به هم پیوسته مدتها برای ورود به رواق های امام خمینی (ره) و کوثر در انتظار بودند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است که خیابان های منتهی به حرم مطهر هنوز مملو از جمعیتی است که به سمت حرم مطهر و شرکت در آیین دیدار با رهبر معظم انقلاب در حرکت هستند.
جمعیت حاضر در صحن و در طول صفوف پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضامین 'فدایی رهبر'، 'لبیک یا خامنه ای'، 'رهبرا! آماده ایم آماده' در دست دارند.
اغلب زائران مشهدالرضا (ع) که از راه های دور به حرم رضوی تشرف یافته اند از خدام می خواهند تا اجازه دهند در این مراسم شرکت کرده و از نزدیک به دیدار رهبر معظم انقلاب نائل شوند.
صفوف مردم در انتظار ورود به رواق ها به حدی است که طول صحن ها کشیده شده و تا درهای باب الجواد (ع) و باب الرضا(ع) ادامه یافته است.
در این میان برای دسترسی زائران و مجاورانی که امکان حضور در محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب را نیافته اند، تمامی صحن های حرم مطهر به تلویزیون های بزرگ مجهز شده و تمهیدات به گونه ای اندیشیده شده که صوت کامل مراسم در تمامی صحن ها به سهولت قابل دریافت و شنیدن باشد.
جمعیت گسترده ای که در صحن ها حضور دارند و نتوانسته اند در رواق محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب حضور یابند همصدا با بلندگوهای مراسم، شعارهایی را که از جایگاه سر داده می شود، مشتاقانه تکرار می کنند.
با وجود آنکه از حدود یک ساعت قبل درهای رواق ها بسته شده و خدام اعلام کرده اند فضا تکمیل شده، جمعیت مشتاق همچنان در صفوف به انتظار مانده اند تا شاید بتوانند به درون صحن محل سخنرانی بروند.
حضور جوانان و نوجوانان و طلاب در کنار سایر اقشار در این مراسم قابل توجه است.
زمان آغاز برنامه و سخنرانی رهبر معظم انقلاب ساعت 15 اعلام شده بود که برنامه در ساعت مقرر آغاز شد اما مجری مراسم اعلام کرد که سخنرانی رهبر معظم انقلاب بعد از ساعت 16 آغاز می شود.
خبرنگاران: میتراعبداللهی، فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7489/1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.