حجت الاسلام محمد احمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بقاع در شهرستان های مشهد، طرقبه شاندیز، سبزوار، نیشابور، بردسکن، کاشمر، قوچان، چناران، درگز، تربت حیدریه و... قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: از چندی قبل با همکاری خادمان افتخاری بقاع متبرکه استان، نظافت، آراستگی، غبارروبی، تعطیل کردن فعالیت های عمرانی، جمع آوری نخاله های ساختمانی در بقاع متبرکه امامزادگان استان انجام شده تا فضا برای پذیرش زائران فراهم شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری آیین تحویل سال نو در بقاع متبرکه خراسان رضوی بخشی از طرح ملی آرامش بهاری است که اجرای آن از 28 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در 118 بقعه متبرکه استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح برنامه های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و تامین امکانات اسکان و پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است که به کمک روحانیون و مبلغان مذهبی در طول ایام نوروز در بقاع متبرکه اجرا می شود.
احمدزاده گفت: برخی بقاع متبرکه مانند بقعه یاسر و ناصر در طرقبه میزبان زائران خارجی است که برنامه های ویژه ای برای آنان در نظر گرفته شده است.
وی، قرائت قرآن، بیان احکام، دعای توسل، دعای تحویل سال، سخنرانی، اقامه نماز ظهر و عصر و پذیرایی را از برنامه های تحویل سال 96 در 108 بقعه متبرکه استان برشمرد.
وی گفت: در ایام نوروز امسال در قالب طرح آرامش بهاری امکانات اسکان مسافران در 60 بقعه متبرکه با ظرفیت 2هزار و 995 نفرروز ایجاد شده است و 400 حسینیه اطراف مشهد نیز ظرفیت اسکان اضطراری چهار هزار و 230 نفر را دارند که پذیرش زائران در حسینیه ها و بقاع متبرکه از 28 اسفند آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری سال 95، یک میلیون و 810 هزار نفر از این طرح در خراسان رضوی استقبال کردند که یک میلیون و 765 هزار نفر از این تعداد زائران ایرانی و بقیه خارجی بودند.
254 بقعه متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.