به گزارش ایرنا این عضو خبرگان رهبری یکشنبه شب در بقعه امامزاده شعیب (ع) در جمع مردم سبزوار افزود: دشمن و منافقان سعی دارند به سمت تغییر قانون اساسی حرکت کنند و با تغییر آن، ولایت فقیه را در جمهوری اسلامی به یک مقام تشریفاتی تبدیل کنند و حال آنکه باید بدانند چهار اصل قانون اساسی شامل اسلامیت نظام، جمهوریت، ولایت نظام و مذهب رسمی کشور تا ابد قابل تغییر نیست.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز ولایت فقیه در انقلاب اسلامی به عنوان قطره ای از دریای ولایت ائمه اطهار(ع) جاری و حاکم است و حاکمیت توحید در انقلاب اسلامی با حمایت از ولایت فقیه ممکن است.
آیت الله خاتمی افزود: حکومتی که در کنار ولایت نباشد همچون حکومت سیاه و فاسد پهلوی است که مطیع امریکا و هدفش اجرای مطامع استکبار بود.
وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: ولایت و شهادت حضرت فاطمه(س) حول محور ولایت و پاسداری از ولایت بود.
آیت الله خاتمی گفت: توحید دژی است که یکی از شروط آن ولایت است و انقلاب اسلامی با دژ ولایت محکم است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه سال 88 کودتایی خزنده و نرم بود که ولایت را نشانه گرفته بود و با پاسخ کوبنده ملت مواجه شد.
وی با بیان اینکه وقتی در کشور دعوای ملی وجود نداشته است طرح آشتی ملی هم بی معنا است، افزود: ملت در 22 بهمن نشان داد که دعوایی در کشور وجود ندارد و فتنه گران تا توبه نکنند مردم با آنها قهر هستند.
امام جمعه موقت تهران افزود: قانون اساسی در جمهوری اسلامی و پایبندی به آن توطئه دشمن را در تضعیف ولایت فقیه و انحراف انقلاب اسلامی نقش بر آب کرده است.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در دفاع از ولایت به شهادت رسید و ملت هوشیار ایران امروز در صحنه است و لحظه ای از دفاع از ولایت کوتاه نخواهد آمد.
آیت الله خاتمی گفت: یکی از راههای دشمن در تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آلوده است تا نسل جوان را از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی دور کند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: توطئه های مختلف دشمنان همچون جنگ تحمیلی، تحریم، فشارهای اقتصادی و جنگ نرم باعث راسخ تر شدن اراده ملت در دفاع از ولایت و ارزشهای انقلاب می شود.
آیت الله خاتمی با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت: انتخابات صحنه آزمون دیگری است که پیش روی ملت ایران قرار دارد و مردم بار دیگر با پیروی از سیره حضرت فاطمه (س) با شکوه و حضور حداکثری به صحنه می آیند.
امام جمعه موقت تهران افزود: مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند که در برابر شیطنت آمریکا و استکبار ایستادگی کند و برای حل مشکل اشتغال جوانان برنامه داشته یاشد.
سیداحمد خاتمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با تولید، کار و اشتغال شکل می گیرد که حق طبیعی مردم و جوانان است.
وی افزود: باید در امر سرمایه گذاری قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی پیچیده لغو شود تا فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه سبزوار مهد پرورش عالمان و دانشمندانی چون عبدالاعلی سبزواری، حکیم ملاهادی سبزواری، آیت الله شهرستانی و آیت الله علوی بوده است، گفت: نسل جوان سبزوار بداند این پیشینه پرافتخار و عظمت قابل تکرار است و یکی از راههای آن تقویت حوزه علمیه این شهرستان است.
سبزوار در 320 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.