به گزارش ایرنا قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این آیین گفت: رواق حضرت زهرا (س) ویژه زیارت بانوان ساخته شده و دارای پنج هزار مترمربع فضا است که می تواند 6 هزار نفر را در خود جای دهد.
مرتضی بختیاری افزود: این رواق در زیر صحن آزادی قرار دارد و به زیارت زائران و مجاوران بانوی که از راه دور و نزدیک به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، اختصاص دارد.
وی بیان کرد: تاکنون 11 رواق در حرم مطهر رضوی به زیارت بانوان اختصاص داشته که با راه اندازی رواق حضرت فاطمه (س)، شمار رواق های ویژه بانوان به 12 مورد می رسد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: در رواق حضرت فاطمه (س) به منظور تامین برنامه های تبلیغی، ترویجی، فرهنگی زائران بانو برنامه ریزی های ویژه ای انجام گرفته است.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: هدف از راه اندازی رواق حضرت فاطمه زهرا (س) تبیین و تعالی هویت زن مسلمان انقلابی، افزایش مشارکت و ارتقای کمی و کیفی برنامه های ویژه بانوان زائر، نهادینه شدن سبک زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) برای بانوان و تعمیق، ترویج و تسهیل زیارت بانوان زائر است.
وی گفت: در این رواق خدمات رسانی به زائران توسط بانوان خادم انجام می گیرد و در آن فعالیت ‌های فرهنگی - اجتماعی مناسب بانوان مانند مددکاری، راهنمایی و مشاوره، کانون ‌های دختران، خادم یاران خانواده و بانوان رضوان پیش بینی شده است.
وی برگزاری حلقه ‌های معرفتی، سخنرانی، مداحی و روضه‌ خوانی، دفتر پاسخگویی به سئوالات شرعی، ادعیه خوانی و نشست‌ های مناسبتی، کلاس‌ های آموزشی و قرآنی، کارگاه‌ های هنری، پایگاه ‌های پایش سلامت بانوان، کتابخانه و سالن مطالعه را از دیگر امکانات و فعالیت های در نظر گرفته شده برای رواق حضرت زهرا (س) برشمرد.
/5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.