به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: حضرت زهرا(س) سید زنان عالم است و معرفی دین اسلام به جهانیان از طریق شخصیت و سیره آن حضرت بسیار زیباتر و جذابتر است.
وی حضرت فاطمه (س) را مادر امت اسلامی دانست و گفت: اگر نام فاطمه(س) بر فراز بود و اذهان جهان متوجه شخصیت دختر پیغمبر می شد بخش زیادی از تبلیغات دنیای کنونی علیه پیامبر اکرم(ص) بی اثر می شد.
پناهیان افزود: حضرت زهرا در توضیح امامت از حقانیت آن سخن نمی گوید بلکه تعریفی کارکردی از آن ارائه داده و اطاعت از امام را موجب قوام امت و نظام اسلامی می داند.
وی ادامه داد: ملت ما حقیقت کلام حضرت زهرا(س) را در طی این سالها تجربه کرده و اکنون اعتماد مردم در نظام اسلامی به رهبری حتی فراتر از قانون است که نشان دهنده 2 اثر نظام بخشی و اعتمادبخشی نظام ولایی در جامعه است.
پناهیان گفت: در نظام سرمایه داری مادیات به عنوان نظام دهنده سایر اعضای جامعه عمل می کند، که قرآن استحکام این گونه نظام ها را به خانه عنکبوت تشبیه کرده است.
این کارشناس مذهبی گفت: سرمایه داری بنا بر خدمت به سرمایه داران و استفاده از فرصت سرمایه دار شدن بنا شده و این در حالی است به اذعان خودشان اکنون صدای شکستن اسکلت های نظام سرمایه داری به گوش می رسد.
پناهیان اظهار داشت: یکی از دلایل کندی پیشرفت در کشور این است که ما می خواهیم همه شهرها با هم آباد شوند و همه بچه ها تحصیل مناسب داشته باشند، یعنی پیشرفت همراه عدالت اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: ضرورت تبعیت از نظام ولایی و سازوکار ولایت فقیه، به خاطر فرار از دیکتاتوری و رژیم سرمایه داری است و در مسیر ایجاد انسجام در ملت، اطاعت از امامت ضروری است .
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغرایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.