این افراد در حاشیه خریدهای نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند که کالاهای ایرانی از شرایط مطلوبتری نسبت به کالاهای مشابه خارجی برخوردارند و برای نقش آفرینی بیشتر در مسیر توسعه کشور نیازمند معرفی و تبلیغ بیشتر هستند.
محبوبه عدالتی یکی از کارمندان بازنشسته گنابادی گفت: از گذشته تصور غلطی در بین مردم وجود داشت که کالاهای خارجی از کیفیت بهتری نسبت به انواع مشابه داخلی برخوردارند و بر این اساس مردم بدون بررسی به سمت این کالاها گرایش پیدا می کردند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی و حتی شهرستان گناباد از توانمندیهای خوبی در تولید کالاها در زمینه های پوشاک و لوازم خانگی برخوردارند.
علیرضا عصمتی یکی دیگر از کارمندان گنابادی که به همراه خانواده خود برای خرید کالا به پاساژ نمازی این شهر مراجعه کرده بود نیز گفت: کالاها و پوشاک داخلی از تنوع خوبی نسبت به انواع مشابه خارجی برخوردارند لذا بیشتر متمایل به خرید اجناس ایرانی هستیم.
وی اظهار داشت: با خرید کالاهای ایرانی علاوه بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان جویای کار و کاهش معضل بیکاری به عنوان یکی از معضلات مهم جامعه از خروج ارز جلوگیری می شود.
مهناز رحیمی کارشناس ارشد مدیریت دولتی که همراه خانواده خود برای خرید لوازم خانگی جهیزیه دخترش به یکی از فروشگاههای عرضه کالا مراجعه کرده بود هم کیفیت و ایرانی بودن کالاها را دراولویت خریدهای خود ذکر کرد.
وی از تولیدکنندگان داخلی خواست که با افزایش کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب رقابت پذیری محصولات خود را نسبت به کالاهای مشابه خارجی افزایش دهند تا تمایل مردم به خرید این کالاها بیش از پیش افزایش یابد.
او گفت: همچنین خرید کالاهای ایرانی موجب افزایش ظرفیت تولید و توسعه و بهبود تولیدات داخلی و نوید بخش رفع معضل رکود و افزایش فرصتهای شغلی در جامعه است.
یکی دیگر از شهروندان گنابادی گفت: افزایش تمایل مردم به خرید کالاهای داخلی نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر است و رسانه ها نقش بسیار مهمی در این زمینه بر عهده دارند.
منصور حشمتی با انتقاد از توجه ناکافی رسانه ها نسبت به این مهم، ایجاد پویش خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برای فرهنگ سازی و خرید کالاهای ایرانی در آستانه تعطیلات نوروزی را اقدامی بسیار مهم و سازنده دانست و خواستار الگوپذیری سایر رسانه ها از ایرنا شد.
وی گفت: مصرف کنندگان با تبلیغات متعدد کالاهای خارجی تصور می کنند که کیفیت آنها از انواع مشابه داخلی بهتر است در صورتی که تولیدات داخلی در زمینه های پوشاک و لوازم خانگی و صوتی و تصویری قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی است.
فهیمه شرفی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که برای دیدار با خانواده خود به گناباد عزیمت کرده نیز هنگام خرید در پاساژ قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در صدا و سیما و رسانه ها را مغایر حمایت از تولید داخلی و اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.
2095/7545/1858
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.