مجید مظلومی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در نقاط دیگر که سامانه جامع گمرکی اجرا شده تشریفات گمرکی حداکثر در دو ساعت انجام می شود.
جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: امسال در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در دو شهرک صنعتی خیام نیشابور و توس دو دفتر گمرکی مستقر شد که کمک شایانی به تسهیل امور گمرکی و صادرات کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ها نمود.
وی افزود: از اردیبهشت ماه تا نیمه اسفند ماه امسال 57 میلیون و 435 هزار و 524 کیلوگرم کالا به ارزش 38 میلیون و 289 هزار و 972 دلار از گمرک خیام نیشابور صادر شد که تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی کالا از طریق سامانه جامع گمرکی در 6 ثانیه انجام شده است.
او اظهار کرد: امسال در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی سامانه جامع امور گمرکی در همه گمرکات خراسان رضوی به اجرا درآمد و اکنون بیشتر اسناد کاغذی در تشریفات گمرکی حذف شده و بیشتر از پنج رویه گمرکی به صورت مکانیزه انجام می شود.
جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: اجرای سامانه جامع گمرکی هنوز بطور کامل در استان به اجرا درنیامده اما سرعت پیشرفت کار مطلوب می باشد.
مظلومی افزود: خراسان رضوی دارای چهار مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان است که در سه مرز با ترکمنستان گمرکهای باجگیران، لطف آباد و سرخس و در یک مرز با افغانستان گمرک دوغارون مستقر است.
وی بیان کرد: در شهر مشهد چندین دفتر گمرکی برای تسهیل مراودات تجاری در پایانه بار، شهرک صنعتی، بخش مسافری فرودگاه، راه آهن و اداره کل پست مستقر است.
او اظهار کرد: براساس آخرین آمار صادرات کالا در خراسان رضوی طی 11 ماه گذشته امسال یک میلیون و 918 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 531 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد در وزن و پنج درصد در ارزش افزایش داشته است.
مظلومی افزود: با وجود اینکه محدودیتهایی زیادی از سوی کشور ترکمنستان برای عبور کامیونهای صادراتی ایران به مقصد کشورهای آسیای میانه ایجاد شد اما صدور کالا از این استان روند افزایشی داشت.
وی ادامه داد: 10 کشور نخست مقصد صادراتی کالا از خراسان رضوی در 11 ماه گذشته امسال به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، امارات، عراق، تاجیکستان، اسپانیا، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و هنگ کنگ بودند.
7489/1858
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.