رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: یکی از این طرح ها بین المللی شدن مرکز پاسخگویی شهرداری مشهد (137) و تجهیز این مرکز به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است.
حسین کشیری افزود: به روز رسانی پرتال سه زبانه شهر مشهد، جشنواره هنری رسانه ای مشهد 2017 ، کتاب سه زبانه آشنایی با شهر مشهد و ظرفیتهای آن و درسنامه آشنایی با پایتخت های فرهنگی جهان اسلام که قرار است از سال آینده در مدارس و آموزشگاه ها تدریس شود، از دیگر طرح های مزبور است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است از تمام ظرفیتها برای معرفی این کلانشهر در عرصه بین المللی استفاده می شود.
مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: شهرداری مشهد برنامه ریزی های مختلف برای رویداد مشهد 2017 انجام داده و برنامه های بین المللی خاصی در دستور کار دارد.
مهدی رضوی کیا با بیان اینکه اجلاس شهرداران جهان اسلام یکی از همایشهای برنامه ریزی شده در این زمینه است افزود: این اجلاس اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد برگزار می شود.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره رسانه ای شهرنگار نیز قدردانی شد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
7505 / 6053 خبرنگار ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.