محمد هاشم بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختلالات مزبور با پایان عملیات ارتقای شبکه برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: عملیات ارتقای سیستم همراه اول در مشهد با هدف افزایش سرعت و کیفیت پوشش دهی از مهر ماه امسال آغاز شده و اینک مراحل پایانی خود را می گذراند.
وی گفت: 340 سایت نسل چهارم یا 4G برای پوشش دهی تلفن همراه در مشهد در نظر گرفته شده که 290 سایت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
بختیاری افزود: مسائل مطرح شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر اینکه مخابرات سیم کارت های 3G را می سوزاند، صحیح نیست و علت اختلالات در برخی مناطق مشهد فقط به دلیل شدت گرفتن عملیات ارتقای شبکه است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیشتر مناطق شهر مشهد زیرپوشش سیستم 4G قرار دارد و مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از گوشی هایی که قابلیت استفاده از نسل سوم و چهارم ( 3G , 4G ) را دارند و با تعویض سیم کارت در دفاتر مخابراتی، از سرعت های زیاد بهره مند شوند.
هم اکنون چهار میلیون و 300 هزار مشترک همراه اول در خراسان رضوی وجود دارد.
فناوری 4G یا نسل چهارم شبکه های تلفن همراه ( Fourth Generation Networks ) دارای نرخ داده یا data rate با سرعت بسیار است و در ارتباطات موبایلی در حال حرکت، با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه فعالیت دارد.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.