ابوالفضل عباسپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این چارچوب هزار و 757 هکتار عرصه باغی شامل 22 درصد باغهای مشهد و سه هزار و 295 تن محصول دچار خسارت شد.
وی مجموع کل خسارت به محصولاتی همچون زعفران، گردو، انگور و درختان هسته دار را 130 میلیارد ریال برآورد و بیان کرد: در بخش زراعی نیز 11 هزار و 836 هکتار زمین زیر کشت با مجموع 23 هزار و 844 تن محصول تولیدی خسارت دید.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: بطور میانگین 32 درصد سطح زمینهای زیر کشت محصولات پاییزی در این شهرستان امسال خسارت دید که مجموع برآورد این زیان 178 میلیارد ریال است. این خسارت به محصولاتی همچون گندم، جو، پیاز، چغندر قند، کلزا و گیاهان علوفه ای وارد شده است.
وی در زمینه وضعیت کشت غلات در مشهد نیز گفت: کل زمینهای زیر کشت گندم 17 هزار و 300 هکتار است که از این میزان 13 هزار هکتار آبی و چهار هزار و 300 هکتار دیم می باشد و در مجموع نسبت به پارسال رشد هشت درصدی دارد.
عباسپور افزود: سطح زیر کشت جو نیز 26 هزار و 500 هکتار می باشد که نسبت به پارسال رشد 15 درصدی دارد. از این سطح 14 هزار و 500 هکتار آبی و 12 هزار هکتار ر کشت دیم است.
وی به وضعیت آبیاری تحت فشار نیز اشاره و بیان کرد: سهمیه مشهد برای اجرای سامانه های آبیاری نوین هزار و 800 هکتار است که تاکنون 500 هکتار از این وسعت اجرا شده و همین میزان هم در دست تهیه طرح و اجرا آن می باشد.
وی به اقدامات توسعه ای در حوزه کشت گلخانه ای هم اشاره و بیان کرد: در چارچوبتعامل میان استانداری، جهاد کشاورزی و برخی دیگر از دستگاههای خراسان رضوی 10 هزار میلیارد ریال اعتبار تعیین شد تا با اشتغال دانش آموختگان کشاورزی برای توسعه کشت گلخانه ای در اطراف کشف رود و تولید محصول ارگانیک قدان شود.

* آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
مدیر جهاد کشاورزی مشهد همچنین گفت: در ارتباط با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حوزه این شهرستان مشهد دو واحد شناسایی و اقدام معدوم سازی موارد آلوده در آنها انجام شد.
وی افزود: یکی از این موارد واحد تولیدو پرورش کبک و دیگری مرغداری بود که هر دو از جمله واحدهای سنتی بودند.
عباسپور ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی و نظارت مطلوب، شبکه دامپزشکی به موقع به این موضوع ورود کرد و مهار شد لذا هم اینک هیچ مشکلی در این زمنه در شهرستان مشهد وجود ندارد.
خبرنگار : فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.