به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه افزود: این همان راهی است که شهدا و ایثارگران ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس تجربه کرده و جنگ سخت تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
وی اظهار کرد: دشمن به طور مستمر در حال رصد اوضاع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی است و هرجا ضعف و چالشی مشاهده کند از همان جا دست به نفوذ می زند، پس ضروری است دولتمردان به جای بیان نقاط ضعف و اینکه مشکلات کشور را به تحریم ها گره بزنند، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.
عصمتی افزود: البته گاهی در امور مختلف برنامه ریزی مناسبی هم صورت گرفته و کار آغاز می شود اما در ادامه به دلیل نبود روحیه مقاومت و مدیریت جهادی، کار رها می شود که این نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.
وی با اشاره به دغدغه رهبری مبنی بر ضرورت در پیش گرفتن سازوکاری برای ایجاد تغییر در سفره معیشت مردم تاکید کرد.
امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز شهید گفت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران از ارزشمندترین کارهاست، زیرا شهدا تمام هستی خود را وقف اسلام کردند و امروز وظیفه امت اسلامی و مسئولان آن خدمت صادقانه به این قشر جامعه است.
وی نمازگزاران را به پرهیز از اشرافی گری فراخواند و گفت: اگر روحیه اشرافی گری و تجمل گرایی در بین اقشار مختلف جامعه رواج یابد دیگر نمی توان از آن به عنوان جامعه اسلامی یاد کرد، لذا تبیین روحیه مقاومت و پرهیز از اشرافی گری در جامعه ضروری است.
خطیب جمعه تربت حیدریه همچنین به چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: این اقدام اگر ترویج فرهنگ زرتشتی باشد خلاف شرع است، اما اگر آزاری برای مردم نداشته باشد و اموال عمومی و یا حق الناس را از بین نبرد اشکالی ندارد، هرچند که برپا داشتن چنین آیینی از اساس کاری عبث و بیهوده است.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.