**نخستین پیام این سفر، همت و اراده رئیس جمهوری و دولت به توسعه متوازن در تمامی کشور است، این سفر نشان می دهد که دولت تدبیر و امید حتی در ماههای پایانی کار خود به توسعه شرقی ترین نقاط کشور اهتمام دارد و کشور را تنها در پایتخت خلاصه نمی بیند.
مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ کشور و یکی از بزرگترین کلانشهرهای مذهبی جهان اسلام سالیانه میزبان 25 میلیون زائر حرم مطهر امام رضا (ع) است که تقریبا هر سه سال یک مرتبه معادل جمعیت کل کشور به مشهد وارد و از آن خارج می شود.
این سفر می تواند نشان توجه دولت تدبیر و امید به مقوله گردشگری مذهبی باشد که این سالها عنایت دولت به حوزه سلامت با گردشگری سلامت هم مقارن شده است.
در همین راستا شاخص ترین پروژه ای که در این سفر به بهره برداری می رسد بیمارستان جدید 610 تختخوابی امام رضا (ع) مشهد با هزینه دو هزار و 250 میلیارد ریال است.
**خراسان رضوی و شهر مشهد در سالیان اخیر درگیر معضل تامین آب بوده است به نحوی که می توان مهمترین مشکل این استان را این مهم دانست.
در همین راستا پروژه افتتاحی دیگر سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی افتتاح سد مخزنی چهچهه با حجم 19 میلیون مترمکعب در شهرستان کلات است.
آبیاری تحت فشار در 18 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان خراسان رضوی از دیگر پروژههایی است که در این سفر عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
همچنین عملیات اجرایی شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در زمینهای پایاب سد فریمان در سطح هزار و 350 هکتار در این سفر آغاز خواهد شد.
**جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده کردن مواد معدنی و توسعه صنعتی از اقدامات ضروری برای نیل به توسعه پایدار است.
در همین راستا بهره برداری از شرکت تولید در و پنجره دو جداره و یراق آلات با ظرفیت تولید پنج هزار و 500 تن در سال، رونمایی از داروی پروژسترون در شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی برای تولید انواع داروها و واکسنهای دام و طیور در شهرستان سبزوار در سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.
**جمعیت ایران و خراسان رضوی به لحاظ سنی جوان است و باید به نیازهای آن از جمله ورزش توجه شود و سلامت نیز به عنوان یکی از شاخصهای توسعه یافتگی هر کشور است که در راستای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها یک اصل شناخته شده است.
در همین راستا بهره برداری از ورزشگاه پنج هزار نفری قوچان طرح دیگری است که با زمین چمن مصنوعی در این سفر به بهره برداری می رسد.
همچنین از دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در همین راستا بهره برداری می شود.
**با افتتاح این پروژه ها حدود هشت هزار و 344 شغل ایجاد می شود که این نیز نشان دهنده اهتمام دولت به اشتغال و کارآفرینی جوانان است.
این همه نشان می دهد که منطق آمایش سرزمینی یعنی توجه به توانمندیها و نیازها در پروژههای افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی طرح ها در این سفر لحاظ شده است که منشا آن انجام یک کار کارشناسی منسجم پیش از آغاز این سفر بوده است و آن را از سفرهای تبلیغاتی متمایز می کند.
رئیس جمهوری در این سفر با حضور در کنگره بین المللی بزرگداشت روز شهید و نیز افتتاح یادمان هنری شهیدان گمنام در دانشگاه فردوسی مشهد بر پایبندی به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت هم تاکید می کند.
در مجموع توازن و اعتدال در سراسر این سفر به چشم می آید، توجه به شرق کشور و مشهد به عنوان محور گردشگری مذهبی و سلامت کشور، توجه به مساله آب به عنوان یکی از اصلی ترین چالشهای خراسان رضوی، توجه به توسعه صنعتی در راستای سیاست مقابله با خام فروشی، توجه به جمعیت جوان کشور و نیازهای آن، توجه به ورزش و سلامت با رویکرد پیشگیرانه و توجه به اشتغال زایی، همه و همه نشانگر این رویکرد است؛ رویکردی که ضامن توسعه یافتگی و استقلال کشور است.
1922/507
خبرنگار:کامیار اسماعیل پور**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.