این حکم روز دوشنبه در هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن به امیر عزیزی سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد داده شد تا برای مدت یک سال عهده دارد سمت ریاست شبکه آسیایی جامعه ایمن باشد.
شهردار مشهد در این مراسم گفت: مشهدالرضا(ع) سالانه میزبان 27 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است و به همین دلیل تامین ایمنی و آسایش مجاوران و زائران سختتر و پیچیده‌تر می شود.
سید صولت مرتضوی افزود: هم اکنون تعدادی معدودی از کشورها از سیاستها و برنامه‌های کلان و مستمر برای پیشگیری از آسیبهای شهری و اجتماعی برخوردار هستند و منابع مورد نیاز را به این بخش اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: در سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش و گسترش آموزش، آگاهی و آماده‌سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از حوادث و سوانح غیرمترقبه مانند زلزله به عنوان مهمترین هدف تعیین شده است.
شهردار مشهد گفت: توجه ویژه به پیشگیری انواع آسیبها در تمامی مناطق شهر به ویژه مناطق محروم حاشیه‌ای، محافظت از اقشار آسیب پذیر به ویژه کودکان، زنان و معلولان، توسعه اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر شرایط شهری و منطقه‌ای در تمام ابعاد پیشگیری اولیه و ثانویه از اقدامات در دست اقدام برای تحقق جامعه ایمن در این کلانشهر است.
وی افزود: مدیران شهری در کلانشهرها همت خود را صرف ایجاد جامعه ایمن و امنیت عمومی برای شهروندان و ایمن سازی شهر برای عموم مردم کرده اند ولی متاسفانه تروریسم بین الملل با ایجاد جنگ نیابتی بخشی از پیکره جهان اسلام را ناامن نموده و هر از چندگاهی جمع کثیری از انسانها را به کام مرگ می‌کشاند.
مرتضوی ادامه داد: امروز جهان اسلام تنها داغدار این موضوع نیست بلکه جهان بشریت نیز از این آتش افروزی متاثر شده است.
هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن طی روزهای 16 تا 18 اسفند جاری در چارچوب سلسله همایشهای رویداد مشهد 2017 به میزبانی این کلانشهر در حال برگزاری است.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند. ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال جاری میلادی در همین قالب کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
پنجم بهمن گذشته مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.