محمود بنانژاد روز یکشنبه در نشست توجیهی طرح نوروزی 1396 بازرسی و نظارت اصناف افزود: در این چاچوب بازرسی و نظارت توسط بازرسان اتاق اصناف همراه با نیروهای معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اتحادیه های صنفی و کارشناسان این بخش صورت می گیرد.
وی ادامه داد: به این منظور یک پایگاه بازرسی جدید علاوه بر پنج پایگاه قبلی بازرسی و نظارت اصناف در محل میدان استقلال مشهد به همت اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی ایجاد شده است.
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: بر این اساس بازرسان در دو نوبت کاری صبح و بعد از ظهر به صورت مستمر آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران در شهر مشهد خواهند بود.
وی افزود: در این طرح بازرسان و کارشناسان اتحادیه ها در سطح شهر با خودروهای مخصوص و گشتهای ویژه بازرسی و نظارت را انجام خواهند داد تا حضورشان احساس شده و دسترسی به بازرسان در صورت نیاز برای مردم و واحدهای صنفی به سهولت انجام شود.
بنانژاد در ادامه از اجرای طرح تنظیم بازار و فروش فوق العاده در پایان سال نیز خبر داد و گفت: نمایشگاه بهاره از 13 اسفند جاری با هزار و 100 غرفه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز بکار کرده و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در چارچوب جشنواره فروش فوق العاده با همکاری اتحادیه های صنفی، مجتمعهای تجاری و واحدهای صنفی بازرسان بر حراجها در سطح فروشگاهها نظارت دارند.
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: فروشهای فوق العاده باید با مجوز اتحادیه و نظارت و بازرسی به همراه کارشناسان اتحادیه صورت گیرد. گاه دیده می شود واحدهای صنفی بدون مجوز اقدام به فروش فوق العاده می کنند و تخفیفهایشان از محدوده لازم خارج است لذا اتحادیه بطور قطع بخش زیادی از آنها را تأیید نخواهد کرد و بازرسان با موارد غیرقانونی برخورد می کنند.
بخش عمده 218 هزار و 678 واحد صنفی استان شش میلیون نفری خراسان رضوی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری فعالیت دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 17 درصد از این تعداد تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 26 شهرستان این استان فعالیت می کنند.
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.