احمد دلاوری روز یکشنبه در نخستین روز هفته درختکاری در حاشیه مراسم کاشت نهال در پادگان قدس سپاه امام رضا(ع) در مشهد افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در طول هفته یک میلیون نهال برای توسعه فضای سبز به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر آن یک میلیون و 500 هزار اصله نهال دیگر از گونه های جنگلی و بیابانی برای تثبیت شن، احیا و توسعه مناطق جنگلی اختصاص یافته ضمن آنکه بخشی از نهال مورد نیاز دستگاهها و ادارات به تناسب تقاضا از همین محل تامین و در اختیار قرار می گیرد.
معاون اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: 30 درصد از نهالهای عرضه شده مثمر و از گونه های گلابی وحشی، زالزالک، پسته، بادام، انگور، بادامشک، سماغ، عناب، سنجد و توت رسمی است که طی این مدت در سطح استان کشت می شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین همزمان با نخستین روز هفته منابع طبیعی زنگ طبیعت در مدرسه ای در ناحیه دو مشهد نواخته شد و امید است با اقداماتی که انجام می شود زمینه مشارکت و همراهی همه اقشار مردم برای توجه به فضای سبز و منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن جلب شود.
او افزود: در طول هفته منابع طبیعی طی پنج سال اخیر جشنواره درختکاری 20 اسفند ماه در ارتفاعات جنوب مشهد با حضور هزاران نفر از مردم برگزار می شود. کشت و نگهداری و مراقبت از نهالهای کشت بر عهده مردم است و به نام خود آنان هم نامگذاری می شود.
مراسم درختکاری در نخستین روز هفته منابع طبیعی با مشارکت اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی، سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد با حضور مدیران، خانواده شهدا و مردم برگزار شد. طی این مراسم 2 هزار و 500 اصله نهال در پادگان قدس در محدوده 10 هکتار کشت شد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.