به گزارش ایرنا علیرضا قادری، یکشنبه در آیین روز درختکاری و هفته منایع طبیعی افزود: این اقدامات با همکاری دستگاه قضایی صورت گرفت و هم اکنون 16 فقره پرونده دیگر در این بخش در محاکم در دست رسیدگی است.
وی گستره حوزه های آبخیز تربت حیدریه را 275 هزار هکتار شامل 50 حوزه و زیرحوزه عنوان و اظهار کرد: تاکنون در 10 درصد از این گستره کار آبخیزداری انجام شده و در بخشی نیز طرح های مطالعاتی تهیه شده که نیاز به 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا دارد که با توجه به محدودیت منابع دولت، مشارکت مردم و بخش خصوصی ضروری است.

* توزیع 15 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی
قادری گفت: در طول هفته منابع طبیعی 15 هزار اصله نهال از گونه های کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، ارغوان، توت و بادام به صورت رایگان و یا نیم بها بین مردم و ادارات شهرستان توزیع می ‌شود.
وی وسعت عرصه های طبیعی این شهرستان را 255 هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: 500 هکتار از این سطح ذخیرگاه جنگلی گونه ارس و بقیه مرتع است.
شهردار تربت حیدریه نیز گفت: امسال در این شهر طرح اهدای درخت به زمین با عنوان 'یادگاری به زمین' اجرا شده که در قالب آن 70 اصله درخت توسط شهروندان به نام افرادی که می خواهند، در زمین کاشته می شود.
رمضانعلی شورابی افزود: برای هر درخت پلاکی تهیه و نام فردی که درخت را به زمین اهدا می کند ثبت می شود و به مرور سالیان و با رشد درخت، پلاک نیز تعویض خواهد شد.
وی با اشاره به وجود 21 بوستان به مساحت 98 هزار و 499 مترمربع در شهر تربت حیدریه، گفت: گستره کل فضای سبز خیابانها و بلوارها 81 هزار و 232 مترمربع و مساحت مجموعه جنگلی شهر نیز 21 هزار و 920 متر مربع است.
شورابی افزود: سطح چمن شهر نیز 40 هزار و 280 مترمربع، شمار درختان موجود 25 هزار و 683 اصله و سطح گل دائم و گل فصلی شهر نیز به ترتیب چهار هزار و 262 و 2 هزار و 196 مترمربع است.
وی مساحت فضای سبز داخل شهر به جز بوستان جنگلی پیشکوه را شامل 115 هزار مترمربع چمن و گل و 100 هزار مترمربع درخت و پرچین عنوان کرد.

* اهدای 1395 اصله درخت توسط یک شهروند تربتی
یک شهروند تربتی در چهارمین سال پیاپی، به مناسبت روز درختکاری، اقدام به اهدای هزار و 395 اصله نهال برای کاشت در بوستان ها و معابر سطح شهر کرد.
مسعود سالاری که این درختان را بر اساس عدد سال در نظر گرفته است، گفت: این درختان عمدتا در محله های بلوار انقلاب، کتابخانه امام رضا(ع) و دهخدای شرقی شهرک ولیعصر کاشته خواهد شد.
15 تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.