قاسم آخوندی روز یکشنبه در مراسم درختکاری در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در حالی بر اساس استاندارد جهانی برای هر 10 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی یک محافظ لازم است که سبزوار هم اینک برای هر 300 هزار هکتار یک نیروی محافظ در اختیار دارد.
وی ادامه داد: در ایران بطور میانگین برای هر 80 هزار هکتار عرصه منلبع طبیعی یک محافظ در نظر گرفته شده لذا و سبزوار در این زمینه از میانگین کشوری نیز پایین تر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: این شهرستان یک میلیون هکتار عرصع منابع طبیعی دارد که 800 هزار از آن دارای سند و در تصرف این اداره است.
وی افزود: در سطح شهرستان برای چهار هزار و 500 نفر پروانه بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی صادر شده که با احتساب عشایر 38 هزار نفر از مراتع این خطه ارتزاق می کنند.
او ادامه داد: همچنین این شهرستان دارای 9 حوزه آبخیزداری است که تنها سه حوزه ششتمد، قلعه میدان و سلیمانیه به مساحت 15 هزار هکتار به بهره برداری رسیده و باقی حوزه ها به علت کمبود بودجه راکد مانده اند.
رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار گفت: هم اینک طرح ترسیب کربن در محدوده 200 هزار هکتار در بخش روداب در حال اجراست. این طرح جمعیت بالغ بر 890 هزار نفر و 20 روستای بالای 20 خانوار را زیز پوشش قرار داده است.
مرکز شهرستان سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: محمد مهرنیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7499/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.