به گزارش ایرنا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی در این مراسم گفت: طرح سلامت نوروزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه هر ساله از یکم اسفندماه تا 15 فروردین ماه با هدف ارتقای سلامت زائران و مسافران برگزار می شود و امروز شاهد برگزاری عملیات تمرینی نمادین این طرح همزمان با سراسر کشور هستیم.
دکتر حمیدرضا بهرامی افزود: امسال فعالیت طرح سلامت نوروزی این دانشگاه در قالب 104 تیم بازرسی و 20 تیم نظارتی و با حضور 331 بازرس در مشهد و دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی اجرا می شود.
وی بیان کرد: در قالب این طرح اماکن، محل های اقامتی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها و مراکز اقامتی بین راهی به طور مستمر بازدید و نظارت می شوند و هم چنین آزمایش و کنترل کمی و کیفی از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی مانند رستوران ها و فروشگاههای عرضه مواد غذایی انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: بازرسان شرکت کننده در این طرح در ایام تعطیلات نوروز امسال هر روز از ساعت هشت صبح تا 22 شب فعالیت دارند.
دکتر بهرامی با اشاره به افزایش 45 درصدی نیروهای بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه سال اخیر گفت: در حال حاضر بیش از 400 نیروی بازرسی و بهداشتی در مشهد و دیگر شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر گونه شکایات بهداشتی زائران و مجاوران امام رضا (‌ع )‌ از طریق تلفن 190 دریافت و به طور جد پیگیری خواهد شد.
طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با سراسر کشور تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن هفت معاونت، ۱۸ شبکه بهداشت و درمان، ۸ دانشکده، ۲۸ بیمارستان و ۱۶ مرکز تحقیقاتی، به حدود پنج میلیون نفر خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی ارائه می دهد.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.