امیر عزیزی روز یکشنبه درنشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هشتمین اجلاس آسیایی جامعه در راستای رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از فردا شانزدهم اسفندماه به مدت سه روز برگزار می شود.
وی با یادآوری حضور 400 مهمان خارجی و متخصصان مدیریت بحران از 16 کشور آسیایی، 2 کشور اروپایی و داخل کشور در این اجلاس بیان کرد : در این اجلاس مسائل، موضوعات و راهکارهای موثر در حوزه جامعه ایمن در عرصه جهانی بررسی می شود.
رییس شبکه آسیایی جوامع ایمن با اشاره به حضور متخصصان برجسته ایمنی از کشورهای مختلف نظیر تایوان، ژاپن، چین و سوئد افزود : همزمان با این اجلاس نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن نیز برگزار می شود .
عزیری گفت : 900 فیلم در موضوع جامعه ایمن از 75 کشور اسلامی برای شرکت در این بخش ارسال شده که یکصد اثر از تولیدات فاخر هستند و همزمان با برگزاری اجلاس به مدت سه روز در سینما هویزه مشهد اکران می شود.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز گفت : نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور جامعه ایمن نیز از دیگر برنامه های جانبی این اجلاس است که در این بخش نیز 700 اثردریافت شده است.
عزیزی افزود: جشنواره دانش آموزی جامعه ایمن مشهدالرضا(ع) پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز از دیگر برنامه های جانبی است که در این بخش نیز سه هزار اثر نقاشی ، خاطره نویسی ، داستان ، روزنامه دیواری و شعر به دبیرخانه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری 15 کارگاه تخصصی در حاشیه این اجلاس پیش بینی شده، افزود: پس از پایان اجلاس از 19 تا 21 اسفند ماه اولین کارگاه تخصصی مدیرت بحران برای اولین بار در منطقه خاور میانه در مشهد برگزار می شود و 70 نفر از مدیران شهری مشهد به عنوان مربی آموزش های لازم را فراخواهند گرفت.
وی بیان کرد : برگزاری این اجلاس سه میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه داشته که تا کنون یک میلیارد ریال از این مبلغ به صورت درآمد ناشی از برگزاری اجلاس جبران شده است.
عزیزی گفت : همچنین مسئولیت دبیرخانه شبکه آسیایی جوامع ایمن از سال 2016 تا 2020 به شهرداری مشهد واگذار شده که ظرفیت خوبی برای صدور فرهنگ اسلامی و ایمنی به جهان است.
هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن در روزهای 16 تا 18 اسفند ماه جاری به عنوان سلسله همایش های رویداد مشهد 2017 به میزبانی این کلانشهر در هتل پارس برگزار می شود .
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادف ها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستان ها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال جاری میلادی در همین قالب کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
پنجم بهمن ماه جاری مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده :علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.