دکتر محمدجواد سلجوقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه با توجه نامگذاری امسال به عنوان 'سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و در راستای ارائه آموزشهای مهارتی در جهت افزایش کارآمدی دانشجویان و دانش آموختگان و دستیابی به اشتغال پایدار برگزار می شود.
وی ادامه داد: فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی در توسعه کشور از طریق تحول در برنامه‌ها و شیوه‌های آموزشی در مقاطع مختلف از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: هدف دیگر نمایشگاه این است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم در نظر دارد با هدف توسعه کارآفرینی و شناسایی و حمایت از دانشجویان، دانش آموختگان و مدرسان خلاق در ایجاد و توسعه شرکتهای دانش بنیان گام بردارد.
وی افزود: آشنایی عموم مردم با مشاغل قابل احراز دوره‌های در حال اجرای مراکز علمی کاربردی استان دیگر هدف است بطوری که در این نمایشگاه محصولات تولیدی دانشجویان رشته‌های مختلف نظیر آلیاژهای سبک در حوزه فنی و مهندسی، صنایع دستی، انواع چینی‌، گل و گیاه، طراحی و دوخت ارائه می شود.
سلجوقی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه علاوه بر برگزاری کارگاههای تخصصی مرتبط با رشته‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی در حوزه کارآفرینی، خلاقیت، ایده جدید و مراکز رشد نیز برگزار خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این چارچوب مشاورانی از مراکز علمی کاربردی دادگستری و امور مالیاتی خراسان رضوی مشاوره‌های حقوقی و مالیاتی در خصوص عقد قراردادهای پژوهشی و تاسیس شرکتهای دانش بنیان ارائه خواهند کرد.
نمایشگاه توانمندیهای آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی از ساعت 9 الی 13 و 15 تا 19 در محل موسسه آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد واقع در سه راه ادبیات، مجتمع دکتر شریعتی جهاددانشگاهی پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.
دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی خراسان رضوی در سال 1384 تاسیس شد و تاکنون 69 مرکز علمی کاربردی در این استان تاسیس شده که 64 مرکز آن در حال فعالیت است.
55 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که حدود 70 درصد این دانشجویان در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستانهای استان تحصیل می کنند. هم اکنون حدود چهار هزار و 500 مدرس نیز با مراکز علمی کاربردی استان در حال همکاری هستند.
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.