محمد بخشی محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا گزارشهایی مبنی بر فعالیت معادن غیرمجاز در ارتفاعات هزار مسجد ارائه شد و شناسایی این معادن در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال قرار گرفت.
وی ادامه داد: مکاتبات لازم نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی صورت گرفته و پس از معرفی این معادن برخورد قضایی و جلوگیری از فعالیت آنها انجام می شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 25 معدن غیرمجاز در اطراف مشهد شناسایی و پلمپ شده اند. حتی معادن غیرمجاز منسوب به آستان قدس واقع در ارتفاعات جنوبی مشهد نیز تعطیل شده است.
وی افزود: با پیگیریهای انجام شده هم اکنون در ارتفاعات جنوبی مشهد از فعالیت معادن بدون مجوز جلوگیری شده و طرح شناسایی و تعطیلی معادن بدون مجوز در ارتفاعات شمالی این شهر نیز با جدیت دنبال می شود.
بخشی محبی ادامه داد: زمینهای ملی متعلق به تمام مردم است لذا برای حراست از این اموال از ظرفیتهای قانونی نهایت استفاده را می کنیم.
خراسان رضوی با 764 معدن و 46 نوع ماده معدنی دارای پروانه بهره برداری با 2.8 میلیارد تن ذخیره معدنی از نظر تعداد معادن رتبه سوم کشور را دارد. ظرفیت اسمی استخراج معادن فعال این استان 31.7 میلیون تن در سال است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.