مهدی مظفر جلالی روز چهارشنبه در دیدار کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با فرماندار کاشمر افزود: ‌این پروژه با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر و با هزینه سه میلیارد و 200 میلیون ریال توسط یک فرد خیر احداث‌شده است.
به گفته او در نخستین روز هفته منابع طبیعی، با حضور تعدادی از مسئولان و علاقه‌مندان به محیط ‌زیست و منابع طبیعی اقدام به کاشت درخت در نقاط مختلف شهرستان خواه شد.
وی اظهار کرد: به برکت اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه آبخیز شهرستان، آب حاصل از بارندگی‌های اخیر به سدها و بندهای خاکی هدایت شد و مشکل خاصی ایجاد نشد.
فرماندار کاشمر نیز حفاظت از منابع طبیعی و محیط ‌زیست را رکن اساسی سعادت و رشد جوامع عنوان و بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه از دوران مدرسه به دانش آموزان تأکید کرد.
محمدحسن فرهادی با بیان اینکه حفظ منابع و امکانات و انجام کارهای خیر و پسندیده‌ در حوزه منابع طبیعی جزو امور ماندگاری است که ثواب دنیا و آخرت را در پی دارد؛ اظهار کرد: باید فعالیت‌ها به سمت شادابی طبیعت برود.
به گفته او یکی از مسائل استراتژیک دولت توجه به منابع طبیعی به مفهوم عام است تا مسئولان مردم را به سمت حفاظت معقول از محیط ‌زیست و منابع طبیعی سوق دهند.
وی فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزه آبخیزداری کاشمر و مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه را قابل تقدیر دانست و افزود: به هر میزان برنامه‌ریزی‌ها حکیمانه‌تر باشد، حضور و مشارکت مردم در این حوزه از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار خواهد بود.
بندهای ملاتی از مصالح سنگ و سیمان درعرض آبراهه ها ساخته می شوند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497/6012 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.