مجتبی مزروعی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان و دامداران نمونه شهرستان تایباد گفت:بالغ بر 60 هزار تن انواع نهادهای کشاورزی درسال های 93و 94 در اختیار کشاورزانستان قرار گرفته است
وی اظهار کرد: سالانه 500 میلیارد ریال تسهیلات در دولت تدبیر و امید برای خرید ادوات محتلف به کشاورزان پرداخت شده است که این امر در توسعه مکانیزاسیون تاثیر به سزایی دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اجرای روش های نوین آبیاری در برخی از مزارع مستعد استان را یادآور شد و اظهار کرد:در دو سال گذشته این طرح در 25 هزار هکتار از مزارع استان جرا شده است .
مزروعی افزود: در سال جاری 609 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و در همین سال 500 میلیارد ریال یارانه برای خرید جو پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه منابع آبی استان پاسخگوی کشاورزی سنتی نیست، گفت: برای رسیدن به یک کشاورزی مدرن و به روز باید کشاورزان را تقویت کرد و در این راستا نیز باید روش ها و الگو های کشاورزی سنتی تغییر کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های پیش روی دولت تدبیر و امید حمایت از بخش تولید و تولیدکنندگان می باشد، ‌خاطرنشان کرد:‌ مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به واردات، متنوع سازی فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان کردن آن ها از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: نگاه توسعه ای به بخش کشاورزی به خصوص دامپروری، صنایع وابسته و صادرات محصولات کشاورزی موجب شکوفایی اقتصادی در استان خواهد شد.
وی به شرایط بحرانی منابع آبی استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت با توجه به شرایط منابع آبی کشور؛ افزایش بهره وری از این منابع است.
در این مراسم از 27 نفر از کشاورزان و دامداران برتر شهرستان تایباد تجلیل شد.
43 هزار هکتار از زمین های شهرستان تایباد زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد و هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان فعالیت دارند .
در این شهرستان سالانه بیش از 28 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی تولید می شود.
شهرستان تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012 /7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.