محمد قانعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تدابیر اتحادیه هتلداران امسال قیمتهای خدمات به مسافران و گردشگران در ایام عید نوروز افزایش پیدا نخواهد کرد.
وی به پیش بینی تکمیل گنجایش 80 درصدی هتلهای مشهد در ایام عید نوروز آتی اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی گنجایش پذیرایی از 75 هزار مسافر را در هتلها بر عهده دارد.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: پارسال بنا بر پاره ای در روابط سیاسی با کشورهای عرب میزان اشغال هتلهای این استان نسبت به سال ماقبل 20 درصد کاهش یافت و آسیبهایی را هتلها وارد کرد.
وی افزود: هتلهای در بسیاری از ایام سال خدمات خود را با تخفیف ارائه می دهند اما موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز مشکلاتی را برای هتلداران ایجاد کرده است.
قانعی ادامه داد: باید اخذ مالیات از هتلها به صورت کارشناسی محاسبه شود لذا مقرر شد گروهی متخصص از حوزه های اقتصادی به ویژه سازمان امور مالیاتی بطور جدی موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلها را بررسی کنند.
وی گفت: اگر مشکلی در حوزه واحدهای اقامتی به وجود آید قطعا در حوزه گردشگری تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی افزود: فعالیت 53 درصد هتلهای کشور در مشهد نشانگر تقاضای موجود در بازار گردشگری این شهر است. هفت هتل پنج ستاره و 20 هتل چهار ستاره در مشهد دایر است.
181 واحد ار مجموع 200 هتل فعال در خراسان رضوی در مشهد مستقر هستند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.