به گزارش ایرنا 'وقتی مهتاب گم شد' شرح زندگی 'علی خوش لفظ' و روایتی عینی از یک واقعه‌ تاریخی است که موجب شد سرنوشت خیل وسیعی از مردم ایران تغییر کند.
علی خوش لفظ، که نامش را به خاطر نزدیکی تولدش با ولیعهد پهلوی، جمشید گذاشته ‌اند، سالها بعد در نوجوانی، همزمان با وقوع انقلاب اسلامی دچار تحول و دگرگونی می شود و همین انقلاب درونی باعث می‌ شود که او در اولین اعزام به جبهه نام خود را به علی خوش لفظ تغییر دهد و سرانجام زندگی‌ اش هم تغییر کند.
علی پانزده ساله در عنفوان جوانی با اصرار فراوان خود به جبهه اعزام می ‌شود و با تنی مجروح و خسته از جبهه بازمی گردد تا سالها ماجرای خود در جبهه را برای ما روایت کند.
علی خوش لفظ در این مراسم با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که 'رزمندگان رزمشان تمام نمی شود مگر اینکه خاطرات دفاع مقدس را تحویل دهند' گفت: این کلام رهبری من را مجاب کرد تا خاطرات آن روزها را روایت کنم.
وی دفاع مقدس را دانشگاه خودسازی و انسان سازی معرفی کرد و افزود: فرهنگ اهل بیت (ع) در جبهه ها عملیاتی شد و هر کس به اندازه وسع خود تکلیف دارد که در خاکریز برای دفاع از ارزش ها بجنگد.
وی با انتقاد از اینکه فرهنگ ایثار و جبهه ها و دفاع مقدس مهجور مانده است، اظهار کرد: اگر این فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع مقدس در جامعه توسعه یابد همه گمشده های جامعه امروز پیدا خواهد شد
در ابتدای این مراسم، حمید حسام، نویسنده کتاب 'وقتی مهتاب گم شد' نیز بخشی از این کتاب را خواند و خاطرات دیدار خود به همراه علی خوش لفظ با مقام معظم رهبری را بیان کرد و از خوش لفظ با اهدای لوحی، تقدیر شد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.