حجت علی شایانفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ 465 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.
وی خسارت وارده به واحدهای مسکونی را 289 میلیارد و 960 میلیون ریال و مابقی را مربوط به بخش های راه و ابنیه، شبکه برق، آب روستایی و شهری و منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.
وی ادامه داد: طی این مدت تمام دستگاه ها و بخش های مرتبط حضور موثر داشته و همه توان خود را برای رفع مشکلات به کار گرفتند به گونه ای که راهها و مسیرهای جاده ای و شهری باز نگه داشته شد و فعالیت های بخش های مختلف با تعامل و هماهنگی انجام شد.
شایانفر گفت: در مدت سه روز بارندگی هلال احمر استان به 6 هزار و 507 نفر امداد رسانی کرد و 682 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
وی افزود: در این مدت 289 راه روستایی استان مسدود شد که با تلاش های انجام شده اغلب آنها به سرعت بازگشایی گردید.
وی اظهار کرد: همچنین بیش از 15 هزار تن شن و نمک پاشی و 45 میلیون متر مکعب عملیات برفروبی در 20 هزار کیلومتر راه های استان انجام گرفت و 569 خودرو در راه مانده نیز امدادرسانی شد.
شایانفر ادامه داد: در مدت مزبور تمام شهرداری های استان آماده باش بوده و در مشهد نیز 9 هزار نفر نیروی خدماتی و 489 دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.
وی گفت: برق هشت شهرستان استان در بخش هایی دچار خسارت و قطع شد که قطع برق برخی از این شهرها از جمله باجگیران در حد نیم ساعت بود اما در برخی مناطق از قبیل سه روستای شهرستان چناران یک روز ادامه یافت.
وی افزود: همچنین در جریان این بارش ها به شبکه آب و فاضلاب 22 شهر و شبکه آبرسانی 264 روستای استان خسارت وارد شد که در کمترین زمان ممکن مشکل برطرف و آبرسانی برقرار شد.
شایانفر، تخلیه اضطراری پنج هزار نفر را در مناطقی که احتمال شکستن بندها و سدهای خاکی وجود داشت از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت ذکر کرد.
وی اظهار کرد: طی سه روز مزبور 191 پرواز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد لغو شد در حالی که 376 پرواز از این فرودگاه انجام و 54 هزار مسافر جابه جا شدند و ناوگان ریلی هم با ظرفیت کامل خدمات دهی کرد.
وی گفت: در پی خسارت های وارده، بازسازی تاسیسات زیربنایی در کمترین زمان ممکن انجام شد.
استان خراسان رضوی هفته گذشته با بارش برف و باران شدید مواجه شد که بیشترین بارندگی ها مربوطه به شهرستان های تایباد و خواف به ترتیب با 60 و 58 میلیمتر و بیشترین برف مربوط به مشهد با 30 سانتیمتر بود.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.