سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت کارآفرینی در برنامه ششم توسعه کشور افزود: یکی از مهمترین شاخص های کیفیت آموزشی، تربیت برای زندگی است و نسل سوم دانشگاه محلی برای ارائه مهارت های زندگی و عملی است.
وی اظهار کرد: راه اندازی مراکز رشد کارآفرینی از جمله جلوه های مهم توسعه محلی و منطقه ای است و صاحبان طرح های کارآفرینی، توسعه گرهای محلی و پرارزش ترین انسان ها در بخش توسعه هستند.
وی با بیان اینکه این مسیر باید در آموزش و پرورش نیز ایجاد شود گفت: جلوگیری از روزمره گی و آینده نگری از ویژگی های کارآفرینان است.
حسینی افزود: کارآفرینان برتر کسانی هستند که تجربه تحصیلی هنرستانی داشته، در فرایند های استاد شاگردی تربیت شده و در فعالیت های فوق برنامه شرکت کرده اند.
وی اظهار کرد: وجود 870 هنرستان فنی حرفه ای با 65 هزار هنرجو در این استان بهترین فرصت برای تربیت کارآفرینان است که باید از این ظرفیت بهره گرفته شود.
وی همچنین در زمینه تامین اعتبار لازم برای تکمیل مرکز رشد کارآفرینی استان قول مساعد داد و گفت: این مرکز دست کم در هر هنرستان باید یک نمایندگی داشته باشد و با شبکه سازی، کارآفرینی را به بدنه هنرستان ها وارد کند.
حسینی ادامه داد: دانشگاه ها نیز باید امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی خود را در اختیار این مرکز قرار دهند، به دانش آموختگان هنرستان ها مجوز کسب و کار داده شود و هنرجویان فعال در مرکز رشد کارآفرینی در اولویت دریافت مجوز کسب و کار از سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند.
وی گفت: پس از برجام سرمایه گذاری خارجی در این استان 10 برابر شده و افزایش حضور زائرین، سرمایه گذاری در 1500 مرکز تحقیقاتی و گردشگری و افزایش 54 درصدی شرکت های دانش بنیان از دستاورد های پس از برجام است.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 300 میلیون دلار صادرات فنی مهندسی داشته ایم که پایه و اساس آن از مسائل مهارتی و کارآفرینی شکل گرفته است.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به توزیع متوازن رشته های تحصیلی اظهار کرد: در سال گذشته 41.8 درصد دانش آموزان استان جذب هنرستان ها شدند که این رقم در سال جاری به 38.7 درصد رسید و این در حالی است که میانگین کشوری جذب هنرجویان در هنرستان ها 35درصد است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.