سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز دوشنبه در نشست خبری تشییع شهدای گمنام در مشهد افزود: در آستانه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) پیکرهای چهار شهید گمنام دفاع مقدس روز سه شنبه وارد مشهد شده و پس از استقبال رسمی مسئولین و مردم این شهر در حرم مطهر رضوی طواف داده می شوند.
وی اظهار کرد: پیکرهای 2 شهید از این شهدا روز چهارشنبه به خلیل آباد منتقل و روز پنجشنبه در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می شوند.
وی گفت: پیکرهای 2 شهید دیگر نیز روز چهارشنبه به مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بنای جامعه الحسین (ع) هیات رزمندگان اسلام در مشهد منتقل می شود و روز پنجشنبه از میدان شهدای این شهر تا حرم مطهر رضوی تشییع و روز جمعه طی مراسمی در شهر انابد شهرستان بردسکن به خاک سپرده می شوند.
سردار نجاتی افزود: شهدایی که در خلیل آباد دفن می شوند در زمان شهادت 25 و 17 ساله بوده و به ترتیب در سال 64 طی عملیات والفجر هشت و در سال 62 در شرق دجله به شهادت رسیده اند.
وی اظهار کرد: شهدایی که قرار است میهمان شهر انابد باشند نیز در سنین 20 و 32 سالگی به ترتیب در سال 62 در جزیره مجنون و در سال 63 در منطقه شرق دجله شهید شده اند.
وی ادامه داد: پیکرهای سه شهید دیگر این استان مربوط به شهرستانهای قوچان، تربت حیدریه و زاوه نیز به تازگی پیدا شده که پس از 33 سال چشم انتظاری به آغوش خانواده هایشان باز می گردند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تاکنون 25 مزار شهدای گمنام در این استان ایجاد شده، 25 مزار دیگر در حال ساخت است و ساخت مزار شهدای گمنام در 10 منطقه نیز در دست بررسی می باشد.
به گفته وی از سال 1380 تاکنون پیکرهای مطهر 184 شهید گمنام دفاع مقدس در 60 نقطه استان خراسان رضوی دفن شده اند.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.