ناصر بهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد این مرکز به منظور تحقق برنامه های پیش بینی شده در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش تجارت خارجی و یکی از اقداماتی است که می تواند به توسعه بازار های جدید و پشتیبانی از صادرات استان کمک کند.
وی اظهار کرد: این مرکز در محورهای ایجاد نمایشگاه دائمی برای کالاهای صادراتی، برگزاری میزهای تخصصی، عارضه یابی فرایندهای صادراتی، مباحث مربوط به زنجیره ارزش و برگزاری همایش ها و کنفرانس های بین المللی فعالیت خواهد کرد.
وی ایجاد قابلیت های لازم برای توسعه بازار کالا های استان و نفوذ به بازارهای جدید صادراتی، ایجاد مدل های اصولی برای ثبت برند و برندسازی و ارائه مشاوره در زمینه همکاری های حقوقی، اطلاعات صادراتی، سرمایه گذاری، پروژه ها و طرح های مناقصه ای سایر کشورها را از دیگر محورهای فعالیت مرکز مزبور ذکر کرد.
بهزاد گفت: مرکز یاد شده با مشارکت و سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت یک هکتار نیمه اول سال 1397 به بهره برداری می رسد.
وی افزود: ایجاد پایانه صادراتی جنوب استان هم به منظور ظرفیت سازی داخلی و تقویت حضور در بخش بین المللی به تصویب کمیته پایش تجارت خارجی و کارگروه توسعه صادرات استان رسیده است که در زمینی به مساحت 20 هکتار و با سرمایه گذاری حدود 600 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در تربت حیدریه ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به تولید زعفران و سایر محصولات کشاورزی در جنوب این استان، ایجاد پایانه صادراتی مزبور به رونق صادرات این تولیدات کمک می کند.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه مرحله نخست این طرح در هفته دولت سال 1397 به بهره برداری می رسد گفت: در این پایانه، دفاتر گمرک، بیمه، حمل و نقل و سایر الزامات پیش بینی شده است.
وی افزود: با اجرای طرح های مزبور جایگاه صادراتی استان در کشور ارتقا یافته و در حوزه صادرات غیرنفتی از رتبه پنجم به یکی از رتبه های اول تا سوم صعود می کند.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.