خلیل الله کاظمی روز یکشنبه در نشست خبری افزود : عملیات اجرایی این 13 تصفیه خانه محلی با ظرفیت 231 لیتر در ثانیه با اعتبار بالغ بر 800 میلیارد ریال به زودی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری تعهد خرید پساب این تصفیه خانه ها را به سرمایه گذار می دهد ، بیان کرد : هم اکنون تصفیه خانه سیدی با 11 هزار متر مکعب در ثانیه و تصفیه خانه حاشیه پارک چهل بازه با 50 هزار متر مکعب در ثانیه وارد مدار است.
کاظمی تاکید کرد : تامین منابع آبی ، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری فضای سبز از مهمترین اولویت های این معاونت است.
وی بیان کرد : در این راستا اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب غیرشرب در دست اجراست و بالغ بر 30 کیلومتر در ضلع شمالی شهر در حوالی میدان نمایشگاه این پروژه اجرایی شده است.
کاظمی ادامه داد : خطوط فرعی نیز در مناطق 10 و 12 اجرا شده و امسال نیز این خطوط از انتهای نمایشگاه به بلوار لادن در دستور کار است که در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه از آب چاه ها برای آبیاری فضای سبز مشهد استفاده می شود ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 درصد از فصای سبز مشهد به صورت مکانیزه آبیاری می شود که این میزان در سال آینده به 80 درصدافزایش می یابد و بقیه هم به صورت تانکری انجام می شود که تا سال 97 دیگر آبیاری به صورت تانکری در سطح شهر نخواهیم داشت.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد افزود : با کاشت بالغ بر 240 هکتار در بخش جنوبی و شمالی تا پایان سال جاری میزان توسعه کمربند سبز به بیش از 2500 هکتار می رسد.
کاظمی با بیان اینکه میزان درختکاری در حاشیه کال کشف رود تا پایان سال جاری به 170 هکتار می رسد، اضافه کرد: در حریم کشف رود حدفاصل پل التیمور تا پل سیس‌آباد به طول 17 کیلومتر هیچ‌گونه دخالت و برداشت فاضلاب برای زمینهای کشاورزی انجام نمی‌شود که مسیر تا خین عرب وجاده قدیم قوچان ادامه خواهد یافت.
وی گفت: 189 هکتار فضای سبز در ارتفاعات مشرف به شهر و میدان جهاد، بعد از توافق با آستان قدس ایجاد می‌شود.
کاظمی با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در این کلانشهر 13.5 متر مربع است ، افزود : با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری این سرانه به 14 مترمربع خواهد رسید .
معاون شهردار مشهد افزود : اعتبارات سال جاری فضای سبز شهر مشهد حدود یکهزار و 600 میلیارد ریال است که در قالب توسعه پارک‌های محلی، بوستان های بزرگ شهری و منطقه‌ای هزینه شده است.
وی اظهار کرد : تاکنون شش هزار و 600 مترمربع باغ بام در سطح شهرایجاد شده که سه هزار و200 مترمربع آن مربوط به منطقه ثامن است. و هفت هزار مترمربع پروانه و 29 مورد موافقت اصولی برای احداث این نوع باغ صادر شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای باغ بام به ازای هر متر براساس مصوبه شورای اسلامی شهر 2 میلیون ریال تخفیف در عوارض توسط شهرداری ارائه می‌شود.
کاظمی در خصوص تعیین تکلیف اراضی ارتفاعات جنوبی که در اختیار نهادهای نظامی و انتظامی است ، نیز خاطرنشان کرد: تصرفاتی که در اختیار مجموعه‌ها در ارتفاعات جنوبی انجام شده به دلایل مختلفی در سال‌های گذشته دارای سند شده و ابطال و بررسی این سندها باید در چارچوب قانونی انجام شودکه زمان بر است .
کاظمی افزود: همچنین در حوزه تعامل با آستان قدس برای در اختیار دادن زمین با کاربری فضای سبز برای پروژه های این مجموعه نظیر مشهد مال و جهان مال شهرداری جلساتی با قائم مقام تولیت آستان قدس برگزار می‌شود.
هم اکنون در شهر مشهد 537 پارک محلی و 23 پارک منطقه‌ای وجود دارد.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.