به گزارش ایرنا سیدمحمدهادی ایازی، پنجشنبه شب در دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی گفت: هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که انسان در مسیر رضایت خدا جان خود را نثار کند.
وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز خود ما است و باید قدردان یاد شهدا باشیم اظهار کرد: هر کسی توفیق شهادت ندارد چنانکه امروز خیلی از جوانها را مشاهده می کنیم که در مسیر غلطی افتاده اند و آمار یک میلیون و 350 هزار معتاد یکی از آنها است.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشجویان و مدیران آنها در تمام مراسمهای مربوط به شهدا حضور فعال دارند و قدردان ایثارگری آنان هستند و امید است ما هم بتوانیم کاری که شهدا انجام دادند انجام دهیم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز گفت: به فرموده حضرت امام (ره) ملتی که روحیه شهادت دارد و فرهنگ آن را ترویج می کند گرفتار اسارت نمی شود.
سردار یعقوبعلی نظری اظهار کرد: شهادت پاداشی است که در نتیجه ایمان به خدا، اعتقاد عمیق، اتکای به بصیرت ولایی و به دنبال آن جهاد و تلاش محقق می شود.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی در نتیجه خون شهدا در اوج است و آنها نیز در بلندمرتبه ترین مقامی هستند که انسان می تواند قرار بگیرد.
مادر دانشجوی شهید حسن قاسمی دانا نیز به نمایندگی از خانواده شهدا در این مراسم گفت: فرزند شهیدم در وصیت نامه خود بر پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، قدر دانستن امنیت و خدمت به مردم تاکید داشت.
مسعود حجتی نژاد، مسئول دبیرخانه دائمی شهدای دانشجوی خراسان رضوی نیز در ارتباط با این کنگره به خبرنگار ایرنا گفت: در این اجلاسیه 35 خانواده شهید دانشجو به نمایندگی از 362 شهید دانشجوی استان از سه قشر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم حضور یافتند.
در این مراسم همچنین از فرهنگ اعلام که شامل 50 هزار سند در مورد شهدای دانشجو است و از تمبر شهدای دانشجو رونمایی شد.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.