یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: اساس جنگ قدرتهای جهانی با ایران، جنگ فرهنگی است و هم اکنون حداقل 200 رسانه، رادیو و تلویزیون به زبان فارسی علیه ایران برنامه پخش می کنند.
بیژن نوباوه وطن به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تهاجم فرهنگی و موضوع فرهنگ اشاره و بیان کرد: قارچی شدن موها، افزایش سن ازدواج، ساپورت پوشیدن و ابرو برداشتن قبل از ازدواج کارهایی است که دشمن به تدریج و به آرامی در کشور انجام داده و امروز همه اینها عادی شده است.
وی افزود: امکاناتی که در عرصه اینترنت استفاده می کنیم در آمریکا استفاده نمی شود و وجود ندارد، در آنجا تلگرام ندارند بلکه از طریق فیس بوک، توئیتر کارهای خود را با چند پیام انجام می دهند.
او ادامه داد: همه وسایل ارتباط جمعی خوب است اما اینها چاقوی 2 لبه می باشد که می توان با آن هندوانه پاره کرد یا شکم افراد را و ما امروز از این وسایل برای پاره کردن شکم استفاده می کنیم.
وی گفت: تغییر فرهنگ حرکت لاک پشتی دارد و دشمن سعی می کند کاری انجام دهد که چادر بر سر زن مسلمان سنگینی کند. رسانه ها باید فکر کنند و مقاله بنویسند و جامعه را آگاه نمایند بدلیل اینکه امروز دشمن از ایدئولوژی انقلاب اسلامی هراس دارد و در جنگ مبتنی بر ایدئولوژی امکان مقابله وجود ندارد.
معاون هماهنگ کننده اقشار بسیج سپاه امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: در موضوع رسانه جبهه گسترده ای علیه انقلاب وجود دارد و بسیاری از کارهای امروز رسانه و دیجیتال به صورت انفعالی انجام می شود اما می توان با همین ابزار که دشمن می خواهد فرهنگ با ما یا بر ما را گسترش دهد راه برتر را انتخاب کنیم و اگر نیروهای مخلص و با انگیزه به صحنه بیایند همه آنها همانند خار و خاشاک به کنار زده می شوند.
سرهنگ یحیی سالاری افزود: باید علاوه بر ماموریت ذاتی و تخصصی بسیج رسانه ظرفیتی فراهم شود که نخبگان و خواص با بصیرت و اثربخش بتوانند در قالب یک مجمع گرد هم آیند و با تشکلی با تشخص بسیج رسانه، عرصه های مختلف را متاثر از عطر معنوی بسیج کنند.
وی ادامه داد: بسیج یعنی امام علی(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که وجود آنها برکت بوده و هست و هیچ طوفانی نیز سیره و روش انقلابی آنها را تحت تاثیر قرار نداد.
او اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تشکیل هیاتهای اندیشه ورز در بسیج تاکید دارند و باید در این راه اهتمام ویژه ای انجام دهیم.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در دنیای کنونی جنگ واقعی جنگ رسانه است و هر کس قویتر و پرنفوذتر باشد جلوتر است.
حجت الاسلام سید حامد ملکوتی تبار افزود: رسانه قویتر به داشتن امکانات قویتر و بیشتر نیست چنانکه امام خمینی(ره) با دست خالی و کمترین امکانات پیام خود را به جهان مخابره کرد ما هم اگر محور کارهایی که انجام می دهیم خدا باشد و اخلاص و ایمان داشته باشیم خداوند حمایت می کند و در کارها موفق خواهیم بود.
نخستین مجمع سالانه بسیج خراسان رضوی با حضور 70 نفر از خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و کاشمر با هدف تثبیت جایگاه فعال اصحاب رسانه در سطح استان عصر امروز با برگزاری 2 کارگاه آموزشی به کار خود پایان می دهد.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.