به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی پنجشنبه شب در نشست اعضای خانه احزاب خراسان رضوی با معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه افزود: حجم سرمایه گذاری خارجی در استان پس از توافق هسته ای نسبت به دوره پیش از برجام 10 برابر شده است.
وی بیان کرد: تیم هسته ای در جریان مذاکرات هسته ای و در نابرابرترین و طولانی ترین نبرد دیپلماسی قرن، پرچم ایران را بربلندای بام دیپلماسی جهان برافراشتند.
حسینی ادامه داد: در سایه این توافق هسته ای هم اکنون بانکهای استان در مناسبات بانکی، با 60 بانک خارجی مشغول مبادله پولی هستند.
وی با اشاره به فعالیت 250 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناروی خراسان رضوی، افزود: 54 درصد از این شرکتها در دوران پسابرجام شکل گرفته اند.
معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در همین راستا برای نخستین بار در سال 94 حدود 300 میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی از استان صادر شد.
حسینی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در عرصه سیاسی، استانی زنده، پیشرو و دارای 110 تشکل سیاسی است که دارای پرونده هستند و به صورت نظام مند فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر این، 53 تشکل نیز توانسته اند مجوز فعالیت رسمی بگیرند، افزود: از این تعداد 27 تشکل اصلاح طلب، 19 تشکل اصولگرا و 7 تشکل اعتدالگرا هستند.
حسینی گفت: قلمرو فعالیت 39 تشکل از این تعداد کشوری و گستره فعالیت 14 تشکل استانی است.
وی ادامه داد: 870 تشکل غیردولتی نیز در استان فعالیت می کنند که بزودی خانه تشکل برای آنها راه اندازی می شود تا به صورت نظام مند با جامعه ارتباط پیدا کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: جامعه ای رو به توسعه است که مردم آن دارای مشارکت نظام مند باشند لذا خانه احزاب خراسان با این نگرش شکل گرفت.
حسینی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده 2 انتخابات مهم در عرصه ملی و محلی برگزار می شود، گفت: احزاب باید به افزایش مشارکت حداکثری در قلمرو انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان کمک کنند.
وی ادامه داد: برخی در جامعه به فعالیت های سیاسی نگرشی منفی دارند که نکته خطرناکی است و خانه احزاب باید نگرش مردم را نسبت به فعالیتهای سیاسی مثبت کند.
به گزارش ایرنا رئیس خانه احزاب خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: خراسان رضوی دارای بیشترین احزاب شناسنامه دار در کشور است.
محسن بحرینی افزود: استارت خانه احزاب خراسان رضوی در تابستان سال جاری زده شد و شورای مرکزی این نهاد شامل 7 عضو اصلاح طلب، 7 عضو اصولگرا و یک نفر از جریان اعتدالیون است.
وی ادامه داد: تلاش در ایجاد فضای سالم سیاسی، اهتمام به برقراری امنیت سیاسی و نهادینه کردن روحیه مشارکت از اهداف تشکیل خانه احزاب در خراسان رضوی است.
نخستین همایش خانه احزاب خراسان رضوی پنجشنبه شب با حضور معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و اعضای خانه احزاب این استان در محل استانداری برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشر کننده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.