حسن رحیم پورازغدی چهارشنبه شب در همایش رویش فرهنگی در حرم مطهررضوی افزود: امروز دشمنان شاهد رشد روزافزون اسلام در میان مردم جهان هستند و نظاره گر آن هستند که اسلام به دوران عزت خود نزدیک شده است از این حیث ساکت ننشسته و برای جلوگیری از این اتفاق برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی با بیان اینکه هر کس اندکی با منابع اهل سنت آشنا باشد می داند که بزرگان اهل سنت با شیعیان همراه هستند، اظهار کرد: متأسفانه جریانی تحت عنوان سخنگویی از جانب اهل سنت، عقاید وهابی و تکفیری را به اسم اهل سنت ترویج می کند.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه جریان افراطی تکفیری حتی با بزرگان و منابع اهل سنت نیز به طور گزینشی برخورد می کند، گفت: خط افراطی تکفیری ادامه تفکر خوارج است که تا کنون ادامه یافته است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید بین اهل سنت و گروههای وهابی وتکفیری مرزکشی کرد، عنوان کرد: وهابیت و اهل سنت از نظر کلامی و فقهی و بسیاری از موارد دیگر یکی نیستند اما وهابیت به دلیل قدرت مالی و تبلیغاتی خود را سخنگوی اهل سنت جلوه داده و اختلاف افکنی می کند.
وی بیان کرد: شیعیانی که معرفتشان به اهل بیت(ع) کمرنگ تر شده است فضا را برای نفوذ دشمن مهیا تر کرده اند و این همان چیزی است که دشمن به دنبال آن می گردد.
رحیم پورازغدی اختلاف را خطرناک دانست و اظهار کرد: وحدت اسلامی چیزی است که دشمن برای خود زنگ خطر می داند و ترس آنها را به دنبال دارد.
وی حزب الله را شیعه واقعی و حماس را سنی واقعی دانست و گفت: این دو همراه هم با رژیم اشغالگر قدس می جنگند و این همراهی شیعه و سنی چیزی است که دشمن قرن ها برای شکست آن برنامه ریزی می کند.
وی همچنین با بیان اینکه وحدت به معنای عقب نشینی از عقاید خود نیست، افزود: وحدت به آن معنا نیست که ما از عقاید خود بگذریم چرا که اختلاف نظراتی وجود دارد، همانگونه که میان خود علمای شیعه و سنی نیز این اختلافات وجود دارد اما باید به این موضوع از مسیر درست نگاه شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر بگوییم هیچ اختلافی وجود ندارد، حرفی ریاکارانه زده ایم بیان کرد: اختلاف همیشه هست اما باید بحث از سوی شیعه و سنی برادرانه و با ادبیاتی رحمانی باشد و به صورت علمی و کارشناسانه به موضوعات وارد شوند.
وی گفت: وحدت مذاهب به این معنا نیست که فقط یک مذهب حق باشد و بقیه باطل باشد و یا اینکه هر دو باید باهم مخلوط شوند بلکه باید میان مذاهب برادری اجتماعی حاکم باشد و مراقب باشند که اختلافات فقهی تبدیل به تضاد و تعارض و درگیری نشود.
عضو شورای علی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وحدت ریشه مذاهب اسلامی دارد، اظهار کرد: اگر از وحدت احساسی و سیاسی فراتر رویم و در منابع حدیثی و تفسیری و فقهی یکدیگر با دقت مطالعه کنیم، خواهیم دید اشتراکات ما آن قدر زیاد است که وحدت ما بنیادین خواهد بود.
هفتمین همایش رویش فرهنگی با موضوع امت واحده اسلامی با حضور علما، زائران و مجاوران حضرت امام رضا ( ع ) برگزار شد.
6012/7495خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.