به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، CTO یکی از پیشرفته ‌ترین روش‌ های بالون و استنت‌ گذاری در قلب است و اغلب بر روی بیمارانی که انسداد مزمن عروق کرونری یا سابقه عمل جراحی قلب باز داشته و همچنان با انسداد مزمن عروق مواجه هستند، انجام می‌ شود.
رئیس انجمن CTO اروپا در حاشیه این عمل جراحی که برای ارتقای سطح دانش پزشکان و متخصصان ایرانی به صورت کارگاهی در بیمارستان رضوی انجام شد گفت: این روش برای باز کردن عروق کرونری دچار گرفتگی مزمن استفاده می شود.
پروفسور گالاسی افزود: این جراحی عمل غیرتهاجمی بسیار دشواری است که هنگام انسداد رگی از رگ‌ های حیاتی قلب و در صورت میسر نبودن بکارگیری روش ‌های دیگر انجام می شود.
وی اظهار کرد: این جراحی گاهی بین 3 تا 4 ساعت به طول می ‌انجامد لذا برای انجام آن تجهیزات بسیار پیشرفته مورد ‌نیاز است.
عضو هیات علمی دانشگاه کاتانیای ایتالیا با ابراز خرسندی از وجود دستگاه ‌های پیشرفته و روز دنیا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این بیمارستان تجهیزات و امکانات لازم و کافی برای انجام اینگونه جراحی ها را دارد و از 2 سال قبل تاکنون همکاری این بیمارستان با انجمن CTO اروپا به خوبی در حال پیگیری است.
وی افزود: این بیمارستان با مدیریت مناسب هر سه تا 6 ماه بیمارانی را که از روش ‌‌های دیگر برای باز شدن عروق کرونری جواب نگرفته ‌اند، به انجمن CTO اروپا معرفی می ‌کند.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی در سال 1384 در زمینی به گستره 39 هکتار در پنج طبقه راه اندازی شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.