سرهنگ دوم پاسدار محمد روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در 2 گروه جهاد گران متخصص (نظارتی، مطالعاتی) و جهادگران اجرایی در قالب اردو های یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 10 روزه به اردوهای مزبور اعزام شده اند.
وی اظهار کرد: دراین مدت بسیج سازندگی خراسان رضوی پذیرای 2 هزار و یکصد جهادگر مهمان از دانشجویان، طلاب و سایر اقشار بسیج از دیگر نقاط کشور بوده است.
وی با بیان اینکه در مدت مزبور 363 پروژه عمرانی از قبیل احداث و ترمیم خانه عالم، حمام، سرویس بهداشتی، مرمت و بازسازی مساجد، حسینیه ها، ترمیم و بهسازی قنات انجام شده است گفت: در زمینه فعالیت های فرهنگی، تبلیغی نیز 756 برنامه از قبیل جلسات مشاوره مذهبی، بصیرت افزایی، محافل انس با قرآن، اکران فیلم های مستند و کارگاههای سبک زندگی اسلامی برگزار شده است.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: در عرصه بهداشت و درمان نیز 147 برنامه شامل معاینه رایگان 27هزار نفر در حاشیه شهر مشهد، برگزاری دوره های بهداشت خانواده، مشاوره های ازدواج، درمان اعتیاد، کمک های اولیه، طب اسلامی، دیابت و غربالگری فشار خون توسط جهادگران بسیج خراسان رضوی اجرا شده است.
وی، راهبری بیش از 127 برنامه در عرصه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی شامل شناسایی، معرفی و ترویج ظرفیت های مشاغل دامپروری، باغبانی، شیلات، صنایع تبدیلی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی برشمرد و اظهار کرد: این برنامه ها توسط 441 گروه جهادی انجام شده است.
وی گفت: ارائه مشاوره های کشاورزی و خدمات دامپزشکی توسط جهادگران متخصص، آموزش احکام اقتصادی مانند زکات و برگزاری دوره های کارآفرینی، توزیع بسته های آموزشی اقتصاد مقاومتی و اصلاح برنامه های کشاورزی، آموزش صحیح پرورش دام و طیور از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در این مدت بوده است.
سرهنگ روحانی افزود: در عرصه علمی و آموزشی نیز 90 برنامه در قالب ارائه مشاوره تحصیلی، برگزاری کلاس های تقویتی، آموزشی و سواد آموزی برگزار شده ضمن اینکه به امور ورزشی نیز توجه ویژه شده و 127برنامه ورزشی در این مدت توسط جهادگران اجرا شده است.
وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری بیش از 71 هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.