به گزارش روز شنبه روابط عمومی این انجمن، احمد زمانیان یزدی افزود: بخش ریلی در اختیار دولت است از این رو با سهولت بیشتری به توسعه آن کمک می شود اما مدیریت و فعالیت حمل و نقل جاده ای بیشتر در بخش خصوصی متمرکز است واین حوزه نیازمند حمایت بخش دولتی است زیرا توان بخش خصوصی برای توسعه و تقویت این حوزه محدود است.
وی عنوان کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی وسیله نقلیه در ناوگان حمل و نقل در جاده های کشور در حال تردد هستند و این بخش می تواند تا قلب اروپا نفوذ کند وترانزیت وصادرات کشور را توسعه دهد.
وی اظهار کرد :فعالیت بیش از یک هزار شرکت حمل ونقل بین المللی در کشور با تمرکز به حمل جاده ای بیانگر اهمیت ومحوری بودن این بخش در اقتصاد کشور و نیز توسعه ترانزیت است. .
وی با بیان اینکه بخش زیادی از ترانزیت خارجی کشور فقط از طریق جاده ای انجام می شود، گفت :حمل بخشی از صادرات به دلیل ارزان تر بودن خدمات ریلی از طریق مسیر های ریلی انجام می شود اما ابتکار وسرعت عمل شرکتها در حوزه حمل ونقل جاده ای بسیار بیشتر و قابل توجه است. .
زمانیان گفت :دلایلی مانند حفظ محیط زیست برای تمرکز سرمایه گذاری دولت در بخش ریلی قانع کننده نیست ضمن آنکه توسعه حمل ونقل جاده ای به معنای آسیب رساندن به محیط زیست نمی باشد وباید نسبت به نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای تلاش ویژه ای انجام شود تا بتواند نقش خود را در ارتقاء اقتصاد کشور ایفا نماید.
وی با تاکید بر اینکه توسعه ریلی وجاده ای در کنار هم موجب رونق اقتصادی می شوند، افزود : باید مدیران به این باور برسند که حمل ونقل جاده ای و ناوگان مناسب می تواند مثمر ثمر باشد زیرا دامنه دسترسی آن گسترده تر است .
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** منتشر کننده : علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.