به گزارش ایرنا، نمایش مزبور نظام مسلط بر آمریکا را در قالب طنز بررسی می کند و با یک موسیقی و اشعار مناسب که جنبه انتقادی دارد به خوبی برخی مضامین اخلاقی را هدف می گیرد.
این نمایش که تا هفته آینده در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد هر شب از ساعت 19 میزبان علاقه مندان است تاکنون بیش از 460 میلیون ریال فروش داشته و بیش از سه هزار نفر از مردم مشهد را به تماشا کشانده است.
تهیه کننده تئاتر 'بی خردان' با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط با موفقیت این نمایش گفت: این نمایش تماشاگران بسیار جذب کرده و در این زمینه موفق بوده است.
مسعود حکم آبادی با بیان اینکه نمایش 'بی خردان' بعد از نمایش فونیکس بیشترین مخاطب را داشته است افزود: این نمایش در شرایط ایده آل فروش قرار دارد اما به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر فجر استانی باید اجرای آن متوقف شود.
وی اظهار کرد: پیشنهاد برای اجرای مجدد این نمایش بعد از برگزاری جشنواره فجر استانی داده شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت اکثر شب های نمایش این تئاتر تکمیل بوده است، گفت: مقدمات لازم برای اجرای این نمایش در برخی دیگر از شهرهای کشور فراهم شده و به زودی در شهرهایی از جمله تهران، شیراز و اصفهان به اجرا در خواهد آمد.
حکم آبادی افزود: تئاتر 'بی نوایان' هزینه بسیار سنگینی داشت ولی درآمد چندانی از آن حاصل نشد اما تئاتر بی خردان با توجه به هزینه کمتر می تواند درآمد بیشتری را نیز کسب کند.
وی اظهار کرد: بسیاری از سازمان های دورن شهری برای شکل گیری یک تئاتر پر مخاطب همکاری لازم را ندارند.
وی با بیان اینکه شهرداری مشهد فضای مناسب برای تبلیغات این تئاتر در اختیار ما قرار نداد، گفت: شهرداری این شهر با ظرفیت هایی که در اختیار دارد می تواند فضایی مناسب برای ترویج فرهنگ تئاتر در جامعه ایجاد کند.
این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: نمایش 'بی خردان' به دلیل استفاده مناسب از رسانه ها و شبکه های مجازی توانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.

* انتخاب بازیگران در نمایش بی خردان به درستی انجام شده است
کارگردان نمایش 'بی خردان' نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب بازی سازان در این نمایش دارای دیالوگ هستند اما برخی از آنها شرایط سختی را تحمل می کنند که در آینده می توانند از آن به عنوان یک خاطره ارزشمند یاد کنند.
کیوان صباغ افزود: اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد فرصتی مناسب برای کسب تجربه توسط بازیگران تئاتر است که در ابتدای مسیر قرار دارند.
وی اظهار کرد: هدف اصلی این نمایش به فکر فرو بردن مردم و مخاطبان است و در کنار آن لذت بردن از ساعاتی است که تماشاگران به عنوان دیدن تئاتر انتخاب کرده اند.
صباغ با رد این انتقاد که زمان تئاتر بی خردان طولانی است گفت: تاکنون حتی یک مخاطب نیز از سالن نمایش خارج نشده و این امر نشان دهنده علاقه مردم به این نمایش است.
وی ادامه داد: شاید این تئاتر می توانست در زمان کمتری نیز اجرا شود اما در مجموع پاسخ این انتقاد با علاقه مردم داده شده است.
وی با بیان اینکه نمایش بی خردان به دلیل زمان 2 ساعته آن یک کار بسیار سخت و دشوار به حساب می آید، افزود: استقبال مردم از این تئاتر تاکنون بسیار مناسب بوده و اکثر بلیط های این نمایش در تمام شب ها به فروش رفته است.
رئیس سابق انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: اکثر درآمدی که از یک تئاتر پرفروش حاصل می شود صرف هزینه های جاری آن می گردد.
وی با بیان اینکه این نمایش دارای محتوای بسیار غنی است، خاطر نشان کرد: بسیاری از صحنه ها دارای مفاهیم اجتماعی است که مخاطبین نیز در جریان این صحنه ها قرار گرفته اند.
وی همچنین از همکاری حوزه هنری خراسان رضوی با نمایش بی خردان قدردانی کرد.

* کارگردانی حرفه ای دلیل اصلی جذب مخاطب
یکی از بازیگران این نمایش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بازی در نقش طنز برای من یک تجربه بسیار ارزشمند بود زیرا این اتفاق در کنار یک تیم حرفه ای شکل گرفت.
سپیده کلالی افزود: تمام دیالوگ هایی که در نمایش خوانده می شود در نمایشنامه موجود است و بازیگران دخل و تصرف زیاد در نمایش ندارند.
وی اظهار کرد: اینکه یک شخصیت در عین سادگی توانسته تاثیر بسیار در طول نمایش داشته باشد بیشتر به هنر کارگردان بازمی گردد که به خوبی از این فرصت استفاده کرده است.
وی رضایت مردم را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امیدوارم در آینده نزدیک دوباره فرصت همکاری با این کارگردان فراهم شود.

* بسیاری از سالن های تئاتر در زمان اجرای نمایش خالی است
یکی دیگر از بازیگران اصلی نمایش 'بی خردان' گفت: حضور نداشتن مدیران فرهنگی و مسئولان اصلی این شهر در زمان اجرا به یک عقده برای بازیگران تئاتر تبدیل شده و باعث به وجود آمدن فاصله بسیار شده است.
مرتضی ملتجی افزود: این نمایش جزو معدود نمایش هایی است که دارای تهیه کننده است و به همین دلیل توانسته در بسیاری از عرصه ها به ویژه در جذب مخاطب موفق باشد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از نمایش هایی که در مشهد اجرا می شود ظرفیت سالن ها تکمیل نمی شود، اظهار کرد: این نمایش به خوبی مخاطب را جذب کرده که در انتهای نمایش نیز به خوبی مشهود است.
وی گفت: شرایط بسیار سختی برای برخی بازیگردان ها در نمایش وجود دارد و سه نفر از آنها بیش از 45 دقیقه به صورت ثابت ایستاده اند.
ملتجی افزود: تمرینات بسیار فشرده قبل از اجرای نمایش باعث شد نظرم نسبت به نقشی که در این نمایش بر عهده گرفته ام تغییر کند و ارتباط مناسبی با آن بر قرار کنم.
وی ادامه داد: متن این نمایش به صورت هوشمندانه نوشته شده و موقعیت های طنز را به خوبی خلق کرده است.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.