علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از دو واحد شهرک صنعتی مشهد افزود:همین امر اقتضا می کند که کالاها و به ویژه مواد غذایی خراسان رضوی را مطابق با استانداردهای بین المللی و نیز استانداردهای کشور روسیه و کشورهای مشترک المنافع تولید کنیم.
وی گفت: به طور مثال باید قد و وزن طیوری که از گوشت آنها استفاده می شود یا میزان آنتی بیوتیک موجود در بدن آنها ارگانیک و مطابق با استانداردها باشد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مصوبه بانک ملت و تعیین محدوده برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی افزود:حتی اگر چنین مصوبه ای قانونی باشد منابع مالی بانکها در خراسان رضوی در وضعیت خوبی است و می توان به واحدهای تولیدی کمک کرد.
رشیدیان افزود: تعداد پرونده های موجود در حوزه های سرپرستی و شعب بانکهای استان خراسان رضوی که متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند کم نیست و این که بانک ملت، برای پرداختی های خود سقف در نظر گرفته و مبالغ اضافه بر آن سقف باید از تهران تاییدیه بگیرد، مرحله جدید دیگری است که کارها را به تاخیر می اندازد در حالی که همه به دنبال افزایش سرعت و کاهش تمرکز در کارها از جمله پرداختهای بانکی اند.
وی از ستاد تسهیلات رونق تولید استان خراسان رضوی خواست نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی ارسال و به این مصوبه بانک ملت اعتراض کنند.
او افزود: به نظر می رسد در حوزه بانکها تحولاتی جداگانه در حال اتفاق افتادن است که برای تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی مشکل آفرین می شود.
وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی برای همه بانکها یکسان مصوبه اعلام می کند و بانک ملت هم شامل این مصوبه می شود و اگر توانایی پرداخت تسهیلات رونق تولید را ندارد بانکهای دیگر جانشین این بانک شده و گزارش ضعف عملکرد بانک ملت هم به ستاد تسهیلات رونق تولید گزارش می شود.
او افزود: بیشتر از 80 درصد تعداد واحدهای تولیدی که در خراسان رضوی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید مورد بررسی قرار گرفته اند تاکنون چهار هزار و 130 میلیارد ریال دریافت کرده اند.
وی گفت:این مبلغ بدون درنظر گرفتن تسهیلاتی است که برای واحدهای تولیدی به صورت آزاد پرداخت شده که یا واحدهایی هستند که تعداد کارکنانشان بالای 100 نفر بوده است یا به دلیل معوقه تسهیلات به آنها تعلق نمی گرفته است.
وی گفت: 9 هزار و 900 میلیارد ریال کل پرداختهای آزاد و پرداختهای طرح رونق تولید در خراسان رضوی است ولی باید نظارت صورت گیرد که تسهیلات در جای خودش هزینه شود تا بتوان نتایجش را بررسی کرد.
او افزود: این کار بدون همکاری دستگاهها و نهادهای مختلف و به خصوص بخش خصوصی انجام نمی شود و دولت نیز در این نظارت به دنبال مچ گیری نیست بلکه می خواهد اشکالات کار خود را برطرف کند.
استاندار خراسان رضوی از یک واحد شوینده و یک واحد بسته بندی مواد غذایی بازدید کرد و از نزدیگ درجریان روند کاری این واحدها قرار گرفت.
1922/ 6012 خبرنگار:کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.