محمد سالاری روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ارتقاء سیستم همراه اول در خراسان رضوی با هدف افزایش سرعت و کیفیت پوشش دهی از نیمه اول مهرماه و از شهر مشهد آغاز شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ارتقای شبکه به نسل چهارم در مشهد مراحل پایانی خود را می گذارند و هم اینک بیشتر مناطق این شهر تحت پوشش این شبکه قرار دارند، به طوری که بیش از 70 درصد محدوده های این کلانشهر از سیستم 4G برخوردار است.
وی با بیان اینکه عملیات نصب شبکه نسل چهارم در شهر مشهد تا یک ماه آینده پایان می یابد،‌اظهار کرد: این عملیات در دیگر شهرستان های خراسان رضوی نیز به زودی آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای کل استان خراسان رضوی 700 سایت نسل چهارم پیش بینی شده است که 340 سایت در مشهد و بقیه در سایر شهرستان های استان استقرار می یابد.
مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی سرعت پایین اینترنت و اختلال در شبکه را قضاوتی نادرست دانست و گفت: هدف از اقدامات انجام شده ارتقای سامانه، کیفیت در خدمات رسانی و افزایش سرعت اینترنت بوده است.
او اظها کرد: مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از گوشی هایی که قابلیت استفاده از نسل سوم و چهارم ( 3G , 4G )‌را داشته و هم چنین تعویض سیم کارت در دفاتر مخابراتی، از سرعت های بالا و با کیفیت بهره مند شوند.
وی تعداد مشترکین تلفن همراه در استان خراسان رضوی را چهار میلیون و 300 هزار عنوان کرد و گفت: ارتقای سامانه تلفن همراه اول به 4G با اعتبار چهار هزار و 900 میلیارد ریال در سطح استان خراسان رضوی در حال اجراست.
فناوری 4G یا نسل چهارم شبکه های تلفن همراه ( Fourth Generation Networks ) دارای نرخ داده یا data rate با سرعت بسیار است و در ارتباطات موبایلی در حال حرکت،با سرعتی بالغ بر 100 مگابیت بر ثانیه فعالیت دارد.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.