امید جهانخواه عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وزن کالاهای صادر شده از این گمرک در این مدت را 900 هزار تن اعلام کرد و افزود: از گمرک منطقه ویژه افزون بر 500هزار تن و از طریق گمرک بازارچه مرزی نیز بیش از 100هزار تن کالا به افغانستان صادر شده است.
وی مهترین اقلام صادراتی از گمرک دوغارون را انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و مواد غذایی اعلام و خاطرنشان کرد: روزانه 350 دستگاه کامیون کار بارگیری و صادرات و ترانزیت انواع کالا به کشور افغانستان را انجام می دهد و 350دستگاه کامیون ترانزیت به صورت خالی و 12دستگاه هم به همراه بار از سمت کشور افغانستان وارد گمرک دوغارون و کشور ایران می شود.
وی گفت:در حال حاضر بیش از 90درصد کالاهای صادراتی گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی کشور افغانستان صادر می شود و یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای افغانستان از طریق این گمرک تامین می شود..
جهانخواه به جایگاه صادرات و ترانزیت مرز دوغارون اشاره کرد و افزود:گمرک دوغارون در فاصله 18کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمتی 100ساله یکی از فعالترین گمرکات کشور به لحاظ صادرات و ترانزیت خروجی محسوب می شود و در زمره برترین گمرکات کشور به شمار می رود.
شهرستان تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012/7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصر آبادی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.