محمدهادی ضیایی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جابه جایی مسافران در این مدت با بیش از 21 هزار رام قطار مسافری صورت گرفته است .
وی تاکید کرد:متوسط تاخیر حرکت قطارهای مسافری از مبداء مشهد به ازاء هرقطار حدود 30 ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 3.2 دقیقه بوده است، شاهد کاهش چشمگیری داشته است..
مدیرکل راه آهن خراسان اظهار کرد: تردد حدود 50 درصد از قطارهای مسافری کل شبکه ریلی کشور به مشهد مقدس و به منظورجابجائی زائرین امام هشتم (ع) در 9 ماه سال جاری صورت پذیرفته است.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشوربه خود اختصاص داده است.
بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافران در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام پیک تابستان و نوروز این سهم به حدود 50 تا 54 درصد کشور می رسد.
به طور متوسط ماهانه حدود یک میلیون و 150 هزار مسافر در مسیر راه آهن مشهد جابه جا می شود و روزانه نیز 76 رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر رفت و آمد می کنند.
6012/3221خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.