علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود : بحث پروژه های قابل واگذاری باید با جدیت بیشتری از سوی دستگاه ها پیگیری و کارگروه ماده 27 نیز فعال تر شود.
وی در باره پروژه های باقیمانده سفر استانی دولت به مشهد نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه هفته قبل هیات دولت، تامین اعتبار لازم برای مصوبات باقی مانده از سفر هیات دولت به استاهان تامین شده و این موضوع هم اکنون به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و آن سازمان نیز به دستگاه ها اعلام می کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون به طور متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های باقیمانده از سفر دولت به استان بیش از 80 درصد است و دستگاه ها،‌باید پیگیری های لازم را از وزارتخانه های مربوطه داشته باشند تا بتوان به محض تخصیص اعتبارات در جهت تحقق هر چه سریعتر و تکمیل پروژه ها اقدام کرد.
وی در خصوص اعتبارات بودجه سال 96 هم گفت: خراسان رضوی با توجه به حجم گسترده زائران و نیز رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت جهان اسلام، نیازمند توجه ویژه ای است و این مهم همراهی همه بخش ها بویژه کمک نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی را می طلبد تا حداقل های مورد نیاز استان با توجه به ویژگی های خاص آن تامین شود نه آنکه شاهد حذف برخی جداول به ضرر خراسان رضوی باشیم .
رشیدیان اسناد خزانه اسلامی را امکان و ظرفیت خوبی برای تسویه و پرداخت بخشی از طلب پیمانکاران طرح های عمرانی دانست و گفت : باید از این فرصت برای پرداخت بدهی های پیمانکاران طرح های عمرانی استان مربوط به تا پایان سال 94 بهره مناسب را برد.
وی با تاکید بر ورود جدی دستگاه ها برای استفاده از این امکان افزود : برخی ادارات به خوبی به این موضوع وارد شده اند اما برخی دیگر هنوز به اهمیت این موضوع پی نبرده و عملکرد مناسبی در این حوزه نداشته اند .
وی گفت: باید پیگیری شود تا این امر به شرایط مناسبی رسیده بویژه بدهی پیمانکاران پروژه های عمرانی تا آخر سال 94 از این محل تسویه شود و از شرایط نه چندان مناسب کنونی خارج شویم.
در این نشست مقرر شد اعتبارات اداره کل حمل و نقل و راهداری از راه و شهرسازی استان جدا شود و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان تا سال 94 و پیش از آن نیز تصویب شد.
6012/1906خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.