احمد بوژمهرانی عصر چهارشنبه در نشست معین‌های اقتصادی بخش کشاورزی نیشابور افزود: از ۴۷ معین اقتصادی این شهرستان ۳۹ معین از حوزه کشاورزی است به همین خاطر توانمندسازی گروه‌ها در این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: مهمترین مرحله در کشاورزی فروش نهایی محصول است و در این چارچوب ثبت فعالیت‌های عملکردی در سامانه مربوطه برای شناسایی و رفع مشکلات ضروری است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور نیز گفت: مهمترین فعالیت معین‌های اقتصادی بخش کشاورزی بستن عقد قرارداد با بهره‌برداران این حوزه است که با تامین نهاده شروع می‌شود و تا فروش محصول نهایی ادامه پیدا می‌کند.

محمد علی فرهمند راد افزود: در این زمینه یکی از معین‌های اقتصادی نیشابور حمایت از اجرای طرح توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس را با عقدقرارداد و حمایت در تولید و خرید محصول و صادرات به کشورهای همسایه آغاز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با شرکت‌ها ادامه داد: از وظایف معین‌ها پروژه‌یابی، شناسایی و اجراست و اجرای آن از منبع اعتباری تشکیل صندوق خرد، معین اقتصادی یا تلفیقی از هر دو است.

اختصاص ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: امسال ۱۵۵ میلیارد ریال  تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی این شهرستان با نرخ ترجیحی ۱۵ درصد اختصاص یافت.

وی افزود: این تسهیلات در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان با بازپرداخت پنج ساله برای ادوات و ماشین آلات سبک و متوسط و هفت ساله برای ادوات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین پرداخت می‌شود.

فرهمند راد ادامه داد: پارسال این میزان تسهیلات ۱۱۰ میلیارد ریال بود و طی این مدت ۲۸۹ دستگاه جهت برخورداری از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۱۹۷ دستگاه موفق به جذب تسهیلات شدند.

وی گفت: این میزان تسهیلات صرف خرید ۱۹۷ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی گردید که در افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و افزایش در آمد کشاورزان بسیار موثر است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.